Pagina's

Mijn Frustraties: Hyves




Begrijp me niet verkeerd: Ik vind Hyves best leuk. Er zijn gewoon een paar dingen die ik wat minder vind. En die liggen voor het grootste deel niet aan Hyves zelf, maar wel aan de gebruikers ervan.
Bij Hyves staat het overal achter je naam: het aantal vrienden. Dat is natuurlijk leuk, maar de laatste twee jaar gaat het vooral om één ding: zoveel mogelijk vrienden (en reacties, maar daar kom ik later op terug) hebben. Veel mensen zijn Fr€€2adD(met een goldmember smiley erachter) en sturen mailtjes of we zijn vriend willen toevoegen (en die vriend stuurt dat ook zo’n mailtje). Zo denken ze dat ze meer vrienden krijgen. Maar helaas, ik heb al die mensen (Die mij ook gewoon hebben toegevoegd omdat ze bij mij op school zitten) gewoon verwijderd. Ookal zullen veel mensen zeggen: OMG, zij heeft weinig vrienden: Ik ben erg blij met mijn 218 vrienden, en ik heb het grootste deel omdat ik ze ken: De meesten die ik van school heb zeg ik gewoon gedag in de gang.
En dan heb je nog de profielfoto’s van tegenwoordig. Veel meisjes hebben een foto met een duckface(check Antiduckface.com), een peace teken en doorgekraste inkijk. En dan de beschrijving:
Respect=leuk
Reactie +Respect=leuker=terug
Reactie+Respect+Spot=leukst=snelterug

Haatreactiez worden verwijdertt!
Met zo’n bekend gedichtje van de Mooie Zinnetjes Hyve erachteraan. Eigenlijk is het gewoon heel erg grappig, maar aan de andere kant is het ook gewoon verschrikkelijk lelijk en irritant. Ze zetten zich wel voor schut, maar krijgen allemaal reacties van onbekende jongens, die eigenlijk maar op één ding azen: Reactie en respect terug. Ik heb er helemaal niets mee.
Ik ben totaal niet fotogeniek, dus ik heb maar een vage foto die ik al een half jaar niet meer veranderd heb. Het maakt mij niet uit want ik gebruik maar twee functies: Hyves (groepen waar je lid van kan worden, ook al heb ik er niet veel.) en krabbelen. Soms bekijk ik ook vakantiefoto’s (of uit verveling lees ik andermans krabbels) maar meer doe ik er niet op. Om eerlijk te zijn heb  ik alleen Hyves omdat iedereen het heeft, en omdat je iets kwijt kan als diegene niet op msn is.
Hyves is leuk, maar je moet het niet overdrijven. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, maar ik vraag het toch even: Wat is jouw mening over Hyves?
xxx Lisa