Pagina's

Mijn kamer

Ik heb geprobeerd een roomtour filmpje te maken, maar omdat mijn camera geen geweldige microfoon (en kwaliteit) heeft, ik nul kan bewerken en een hele zachte stem heb is dat een beetje mislukt. Dus vandaag een artikel over mijn kamer met lekker veel foto's!


Schrik niet hoe opgeruimd 'ie is, het is nu alweer rommeliger!:P Dit is trouwens mijn allerlangste artikel ooit, dus ga er even goed voor zitten!



Mijn kamer is (Ik heb hem opgemeten:P) 274 x 328 centimeter, met een inham van 43 centimeter bij de deur. Dat is niet zo groot, maar mijn broertje en beste vriendin hebben pas echt een kleine kamer dus ik ben er wel tevreden mee. Ik heb helaas geen ruimte voor een beautytafel, alleen voor een plankje.

Ik ben er nog niet helemaal tevreden mee. Mijn gordijnen heb ik al sinds mijn derde en mijn rolgordijnen sinds mijn achtste. Net zoals mijn sprei vallen ze een beetje uit de toon. En het tapijt van de bovenverdiepingen was ooit heel erg beige (op de camera ziet het er best beige uit) maar is nu bijna grijs.



Mijn muur bij de deur. Hier zie je mijn beautyplankje, waar ik ook mijn apparaten oplaad en 2 Ben & Jerry's bakken waarvan eentje dient als spaarpot. Die bakjes zijn van de Ikea (te koop per 3) en het mandje heeft mijn moeder ooit gekocht samen met een andere die je straks wel ziet. Op de plank daarboven zie je bloemen vaasjes en fotolijstjes van de Ikea. In de fotolijstjes zitten klassenfoto's (die heb ik even doorgekrast) en daarvoor liggen mijn portemonnee en Ray-Ban.
De vlinders heb ik (nou ja, mijn moeder heeft ze betaald) bij de Expo gekocht. Ik vond het wel vrolijk voor mijn witte muur, en weer eens wat anders dan die standaard Ikea dingen.


Mijn bed. De kussentjes en sprei zijn van Ikea, en de sprei ook maar ik wil graag een andere. Oranje past niet echt bij de rest van mijn kamer.:P Mijn bed is van Flexa, het is zo'n standaard bed waar je ook een hoogslaper en zo van kunt maken (Het was vroeger ook een hoogslaper). Ik heb trouwens geen idee waarom die bloem daar staat.:P

Op het plankje erboven zie je onder andere een mandje met knuffeltjes die ik overal en nergens vandaan heb.Daarnaast wat sierbloemen van Ikea (Die lagen eerst op de plankjes, maar daar is nu geen ruimte meer voor).. In de vensterbank ligt nu een paraplu en een fotolijstje die niet blijft staan, maar soms dient het als boekenplank. Ik heb het gordijn even dicht gelaten zodat jullie kunnen zien hoe lelijk mijn gordijn is.:P



Mijn kledingkast. Die heb ik beplakt met plaatjes uit de Cosmogirl, maar ik heb weer nieuwe plaatjes nodig. Binnenin heb ik ooit een poster van Lady Gaga geplakt(. Ik kan mijn kledingkast echt niet netjes houden! Ik kon ook nul kleding vinden dit jaar dus hij zit niet eens vol met kleding. Ook mijn Diddlmap, schooltassen, sjaals en toilettas zitten erin.
De kleur van mijn kledingkast past ook niet echt bij het geheel, maar hij word toch beplakt. Deze kast is van de Ikea en best wel onstevig, de poot rechtsachter is helemaal afgebrokkeld.:P
Bovenop staan nog wat dozen maar dat is niet interessant om te laten zien.


Dan zie je de minst interessante muur met mijn verwarming en ramen. Hier kun je mijn rare gordijnen nog extra goed zien! Die spiegel staat daar omdat ik geen plek heb voor een spiegel, maar hem soms wel nodig heb, Hij staat ook vaak achter mijn kast.


Mijn bureau. Ik heb expres gekozen voor een groot bureau omdat ik er veel aan zit en hij maakt mijn kamer optisch groter. Hij is wel 150 x 75 centimeter, maar voelt niet als een ruimtevreter. Deze is, hoe verrassend ook, van de Ikea. Op mijn bureau staan mijn laptop, stereo en een van de boxen, organizer (geen idee hoe je dat noemt) en mijn schetsboek also known as muismat. Ook ligt er een Photoshop boek van mijn moeder en ministatief.


Close up van mijn organizer, die ik opnieuw moet beplakken.


De planken boven mijn bureau, waar vanalles opstaat. Onder andere: Mijn fimo, andere box, tekendoos die ik niet in mijn kluis kon laten liggen, CD's en Sims CD-roms en mijn verpeste etui. Die flesjes staan daar omdat ze worden afgepakt als ik ze in de keuken zet. En die pastamachine (Iedereen vraagt altijd: Waarom heb jij nou weer een pastamachine?) is om Fimo plat te maken.


Dan nog mijn boekenkast. Er staan niet echt boeken in want daar heb ik geen ruimte voor. In het kastje waar mijn schriften liggen liggen normaal ook schoolboeken, maar nu dus even niet. Beneden staan wel wat boeken en normaal ook werkboeken die ik niet nodig heb (Anders neem ik boek B mee terwijl we A moeten hebben). In een vakje liggen schoenen omdat ik daar geen ruimte voor heb.


In dat bakje verzamel ik kleine dingetjes die mee moeten op vakantie. Dat boek heb ik geleend van een vriendin, ik ben er eigenlijk te oud voor maar als je deel 1&2 hebt gelezen moet je ook deel 3 lezen! Aan de muur (dus naast die groene planken) hangt ook nog een spiegel die ik ooit bij een feestje had gemaakt (hij is best lelijk en daarom heb ik hem niet op de foto gezet) maar ik krijg nog een nieuwe. Daar maak ik me ook op en zo. Ik wil nog een oplossing voor mijn kwasten want nu liggen ze in dat mandje op mijn plakje wat niet erg handig is.

Dit was echt een heel lang artikel, maar nu heb je wel een goed idee van hoe mijn kamer eruit ziet. Ik hoop dat het duidelijk is(het was best lastig om alles helemaal op de foto te krijgen). Als je nog leuke (Budgetproof please) tips hebt, zet ze bij de comments en misschien doe ik er wel wat mee!

xxx Lisa