Pagina's

Vakantieverslag deel 1

Het was voor mij heel veel typwerk (ik probeer mijn verhalen altijd zo kort mogelijk te houden maar zoals jullie misschien wel merken is dat niet echt gelukt) maar hier is hij dan eindelijk: de eerste helft van mijn vakantieverslag!

De eerste dag was de zwarte dag: We hadden het vliegtuig gemist. Echt vreselijk dom, maar het is wel gebeurd. Je moest op zo'n computertje allemaal dingen invullen (moet als je naar Amerika gaat om een boardingpas te krijgen) en we hadden op onze paspoorten een O voor een 0 aangezien (of andersom). Het personeel kon ons niet helpen want 'we hebben er de mensen niet voor' aldus een vrouw die je hoort te helpen. Terwijl het wel tientallen mensen per dag gebeurd? Ik ben nog steeds boos.


Wat doe je als je het vliegtuig mist? Vliegtuigjes kijken! Die dag kwam de Airbus 380 voor het eerst op Schiphol. 

Als je niet veel tijd hebt kun je deze en de volgende alinea best overslaan!
Gelukkig konden we de volgende dag al vliegen, via Parijs. Dat werd een hele lange dag omdat we om 8 uur al naar Parijs vlogen en dus om kwart over 5 al op moesten staan (we zaten al in een hotel op Schiphol, en dan nog zo vroeg!) in Parijs moesten we 3,5 uur wachten en dan nog 11 uur vliegen. Ik heb geen idee hoe ik die reis ooit overleefd heb. Ik had niks te doen en was misselijk, dus ik heb op 2 broodjes geleefd. Ik kon ook geen film kijken want mijn schermpje was kapot. Ik kon kiezen, of alleen zitten met schermpje, of naast mijn broertje en bij mijn moeder zonder. Ik heb voor het laatste gekozen omdat 11 uur alleen zitten wel erg lang is.

Na meer dan 24 uur wakker zijn was ik echt doodmoe. Ik lag om 8 uur 's avonds (lokale tijd) in bed, gewoon lekker liggen (slapen kan niet als je drie anderen in je kamer hebt die tv kijken en DSen). Toen ik net lag ging het brandalarm af! Het leek net een droom, omdat ik dus helemaal zombie was.   Maar mijn ouders en ik  waren niet geschokt(broertje wel, maar dat is een stresskip), trokken wat warms aan, pakten alles waar een paspoort in zat en liepen (door de nooduitgang, echt ongezellig daar) naar buiten. Daar stonden we wat met een Nederlands stel te praten tot we vijf minuten later weer naar binnen mochten. Er was niets aan de hand, iemand had aan de hendel getrokken.

De volgende dag gingen we de camper ophalen. We hadden echt een tokkiecamper, er was van alles kapot. Eerst moesten een paar kastjes gerepareerd worden (anders gingen ze open onder het rijden) en we moesten heel lang zeuren om een ladder maar daarna konden we eindelijk boodschappen doen en naar Malibu!)



In Malibu hadden we een aardig mooie camping. Nou ja, camping? Al die 'RV parks' (RV is een ander woord voor motorhome) waren gewoon parkeerplaatsen, vaak met wat bomen eromheen, een picknicktafel en soms een barbecue. Met de tent waren we daar nooit gaan staan, maar met de camper heb je niet veel keus. We hadden echt een mooie plek, met uitzicht op de zee.



De bovenslaper ligt trouwens best lekker! Ik kon er net zitten, echt precies. Ik moest wel met mijn broertje in de bovenslaper en dat viel de eerste nachten nog wel mee. Later nam hij steeds meer ruimte in en begon hij 's avonds allemaal fratsen uit te halen. Maar daar zijn broertjes voor, of niet?

De volgende dag reden we verder naar het noorden. Dat was gewoon een saaie reisdag:P. Onderweg hebben we nog even gezwommen in de zee, bij Santa Barbara. 's Avonds kwamen we aan op de camping bij Santa Margarita Lake. Daar was het snikheet en er was geen bal te doen. Er waren vooral mensen die kwamen paardrijden, maar op dat moment was het daar veel te heet voor.

Die avond gingen we eten bij The Shack, echt zo'n typisch Amerikaans restaurant met luidruchtige Amerikanen. Er waren 4 tv's waar non-stop honkbal uitgezonden werd, en de hele grond lag vol met die dingen waar pinda's inzitten. Het was wel leuk om een keertje op zo'n plek te eten maar er waren veel aangeschoten mannen dus ik zou er niet snel nog eens heen gaan.:P


The Shack met m'n vaders mooie schoenen, haha.

De volgende dag reden we verder over een bergweg langs de oceaan. Die weg was echt heel mooi, maar wel een beetje -eh- bergachtig. En er stak of iets uit, of er lag een stuk rots op de weg waardoor we een hoek van de camper beschadigden. Daardoor ging de 'doorstep' niet meer automatisch uit. Gelukkig hadden we een zero risk verzekering.:P (Hij is een paar dagen later weer gerepareerd trouwens)


Langs die bergweg, het water was echt heel blauw daar. Ik kan er niks aan doen, maar dit was (voor het verkleinen en uploaden) een mooie spiegelreflexfoto...

We kwamen ook nog langs een plek waar heel veel zeeleeuwen waren. Er waren een paar zeeleeuwen aan het vechten, maar een eindje verderop was een plek met een stuk of 20 zeeleeuwen die voor pampus lagen. En dat doen ze dan de hele dag...



Van de camping in Monterey kan ik me gek genoeg niets meer herinneren.:P Gelukkig zijn de 'parkeerplaatsen' daar niet zo interessant. De volgende dag gingen we naar het Monterey Bay Aquarium. Daar waren veel vissen, pinguïns en flamingo's. Je kon ook zeesterren aaien (daar hebben jullie al een foto van gezien).  Het was heel leuk daar, maar aan het eind was er weer vanalles over milieuvervuiling en dat vond ik toch wel jammer, omdat dit tegenwoordig in bijna elk museum zit.





Die middag reden we verder naar Moss Landing, onze laatste tussenstop vóór San Francisco. Die parkeerplaats was heel klein en de eigenaresse was heel schattig, maar voor de rest was er niet veel boeiends daar.

Aan het eind van de middag kwamen we aan bij Candlestick RV park, pal tegenover het Candlestick stadium (daar wordt American Football of honkbal gespeeld) We konden het niet vinden en wilden net de 'parkeerplaats' bellen toen we erachter kwamen dat we er recht voor stonden.:P En dit was écht een parkeerplaats, geen boompje te bekennen daar. Bovendien was het ook nog eens heel koud, en Wifi deed het óók nog eens niet. Gelukkig hadden ze wel schoon sanitair.:)

De volgende dag gingen we met de gratis shuttle naar San Francisco. We werden afgezet in China Town en dat was echt heel leuk om te zien. Ze hebben daar leuke kitscherige winkels en overal worden groenten verkocht. We liepen door China Town richting de haven, want we wilden met een boot naar de Golden Gate Bridge en Alcatraz (gevangenis op een eiland). Alles was vol maar dat maakte niet zoveel uit, het was toch veel te mistig.

Bij Pier 39 (een soort touristisch shopstukje waar je souvenirs kunt kopen) kochten we snel een grote trui die over mijn vest kon, want het was niet normaal koud. Dat kan je natuurlijk weten als je naar San Francisco gaat, maar ja. Ik had als enige geen jas mee maar ik kreeg wel lekker een trui!:D

Daarna gingen we naar het 'shopgedeelte' In San Francisco kan je echt heel leuk shoppen al hebben we niet echt lang geshopt. Ik ben naar Macy's en Bloomingdales geweest, gewoon om te kijken. Ik voelde me daar echt niet thuis in mijn grote trui.:P Bij de make-up afdeling van Bloomingdales durfde ik geen tester aan te raken dus we gingen maar naar de 'restrooms'. De toiletten daar zijn echt chique.:P

Als laatste gingen we naar een boekwinkel (ik heb al die tijd zonder boek gedaan en verlangde maar naar 1 ding: een boek!), en dat was echt de mooiste boekwinkel die ik ooit gezien heb! Hij was mooi ruim en er stonden overal stoelen waar mensen op zaten te lezen. Ik wou echt dat we in Nederland zo'n boekhandel hadden, bij ons zijn ze zo volgepropt!


De tijdschriften met Justin Bieber op de voorkant daar. En dan dacht ik dat het hier al erg was...

De volgende dag was het weer niet veel beter, dus we besloten om helemaal niet meer naar de Golden Gate Bridge en Alcatraz te gaan. We reden er nog wel langs op weg naar onze volgende bestemming, en daar heb ik nog wat foto's gemaakt.
Om 7 uur die avond kwamen we op onze volgende camping (dit was echt een camping, met een paar 'RV' plekken met grind en tentplekken). Vergeleken met San Francisco was het daar echt een oven, dus Willem en ik doken vrijwel meteen het zwembad in. We konden wel lekker buiten zitten 's avonds, dat was echt een uitzondering (heel vaak was het te heet of te koud)!



De dag erna gingen we naar Yosemite. GA NOOIT NAAR YOSEMITE OP ZATERDAG! Het was zo druk! Er waren echt mooie plekken daar, maar door die drukte (en hitte) kon ik er niet echt van genieten. Aan het begin van de avond stond er echt een lange file, gelukkig hadden wij de camper geparkeerd en gingen we met de shuttle. We hebben nog een heerlijke Amerikaanse pizza gegeten, hij was echt huge maar we hebben hem helemaal opgegeten.

De waterval die ook wel Bruidssluier wordt genoemd

De volgende dag hielden we een rustdag. Gewoon boodschappen doen en lekker zwemmen. Met deze dag waren we ongeveer op de helft van de vakantie, dus een dagje 'vrij' was wel lekker.

Dit was dan deel 1, ik hoop dat jullie dit verslag -ondanks de lengte- toch leuk vonden om te lezen! Binnenkort deel 2 met onder andere Las Vegas en Grand Canyon. Sorry trouwens dat ik de hele tijd de volgende dag zeg! Ik heb echt de dagen niet geteld en door het tijdsverschil raakte ik alles een beetje kwijt.:P

xxx Lisa