Pagina's

Sophie Kinsella - Can You Keep a Secret?

Als boekenwurm en TTO'er (wat een stomme woorden) moest ik op vakantie ook een aantal Engelse boeken kopen. Ik was al een tijdje benieuwd naar de boeken van Sophie Kinsella dus ik kocht er twee: Can You Keep a Secret? (Hou je mond!) en Remember me?(Ken je me nog?). Vandaag ga ik jullie mijn mening geven over het eerste boek.



Op Bol.com zijn heel veel verschillende versies met verschillende achterkanten, dus ik doe gewoon even de Nederlandse achterkant.

Emma heeft, zoals alle jonge vrouwen ter wereld, een paar geheimpjes. Voor haar ouders, haar vriend, haar collega's. Zo werd ze ontmaagd in de logeerkamer terwijl haar ouders een film zaten te kijken en ze vindt haar vriend Connor een beetje op Ken lijken. Die van Barbie en Ken.
Ze geeft de plant van haar irritante collega sinaasappelsap - bijna dagelijks - en haar string doet pijn. 
Emma is altijd nerveus als ze moet vliegen. Daarom vertelt ze al haar geheimen zomaar aan een ardige vreemde man die naast haar in het vliegtuig zit. Tenminste, Emma denkt dat het een vreemde is. Want wanneer ze de volgende dag op haar werk komt...  
Sophie Kinsella is bestsellerschrijfster en journaliste. Ze woont in Londen. Ze heeft weinig grote geheimen, behalve dat ze niet dol is op vliegen.



Dit boek is echt heel erg leuk geschreven! Er zat veel humor in en het boek was niet langdradig. Het verhaal was wel een beetje voorspelbaar, maar wat wil je anders met een chicklit? Er zitten nauwelijks stukken en personages in die verder niks aan het verhaal toevoegen en dat zorgt ervoor dat dit boek makkelijk te volgen is.

Hou je Mond is een aanrader als je een chicklitfan bent, en niet van moeilijke verhalen houdt. Misschien is het boek een beetje voorspelbaar, maar dat neem ik voor lief. Dit is echt een vrolijk boek, perfect voor de vakantie!

Can You Keep a Secret is verkrijgbaar op Bol.com en kost tussen de 8 en 14 euro. Je hebt wel een minder mooi boek als je hem voor 8 euro koopt, maar 8 euro is ook wel weer lekker goedkoop. Ik heb wel een andere versie dan die op bol.com, maar het gaat natuurlijk niet om de cover, maar om het verhaal. Hou je Mond kost 10 euro op dezelfde site.

Hebben jullie boeken van Sophie Kinsella gelezen? En zo ja: wat vond je ervan?


xxx Lisa