Pagina's

We made it


Terwijl een groot deel van Nederland nog druk bezig is met school en toetsweken, ben ik al klaar.  Nou ja, over twee weken is het pas vakantie,  maar behalve toetsen ophalen, boeken inleveren  en rapport ophalen ben ik de komende negen weken niet op school te vinden.

Mijn toetsen zijn bijna allemaal goed gegaan! Voor veel vakken heb ik hoge cijfers gehaald, alleen voor natuurkunde, scheikunde en wiskunde niet maar dat was te verwachten. Ik heb voor al mijn leestoetsen een 8, een 8.3 voor geschiedenis (!) een 7 voor Nederlands (denk ik, de cijfers zijn niet zo duidelijk), een 6.1 voor aardrijkskunde, voor scheikunde een 5.2, natuurkunde een 5.7, een 5.5 voor wiskunde en een 8 voor ons ACD (handvaardigheid en tekenen) project wat ik tussendoor ook nog af moest maken. Alleen science heb ik nog niet terug, dat zal wel mijn slechtste cijfer zijn maar goed.

Het was nog even afwachten of ik over zou gaan omdat ik een onvoldoende voor gym stond. Met dat verhaal ga ik jullie niet vervelen maar het komt er op neer dat ik er gewoon verschrikkelijk slecht in ben. Gelukkig heeft iedereen een zeven voor de sportdag gekregen en sta ik nu weer een 5.8! Verder sta ik nog een 5.2 voor natuurkunde en een 5.3 voor scheikunde, twee vakken die ik gelukkig allebei laat vallen.   Volgens de bevorderingsnormen ben ik nog bespreekgeval omdat je maar 1 onvoldoende in de vakken die je niet kiest, en eentje in je profielrelevante vakken. Maar ik heb geen onvoldoende in het tweede deel, mijn cluster Nederlands, Engels, wiskunde is goed, mijn gemiddelde ook genoeg en mijn van Geldertoets en VAS (soort citotoetsen) ook dus ik ga er vanuit dat ik gewoon over ben. 

Maar goed, genoeg over cijfers, het is vakantie! Mijn vakantie begint al leuk: dinsdag ga ik met een vriendin (die vorig jaar helaas is blijven zitten) logeren en héél veel lekkere dingen maken want woensdag ga ik picknicken met alle meiden uit mijn klas, een vroeg verjaardagsfeest en tegelijk ook een beetje de afsluiting van het jaar. Volgend jaar gaan we dus wel deels uit elkaar, wat ik eigenlijk wel heel jammer vind. We blijven wel een klas, maar niet iedereen gaat door met TTO. Gelukkig zitten er niet erg veel mensen in 3VWO dus heb ik nog een kans om bij de andere vakken wel bij hen in de les te komen! We gaan donderdag waarschijnlijk met de klas naar Walibi. We weten alleen nog niet of we vervoer hebben en een aantal mensen gaan niet mee dus ik weet nog niet zeker of ik ga maar het zou wel heel leuk zijn!

Wat ik verder in de vakantie ga doen weet ik nog niet. Ik ga pas heel laat op vakantie vergeleken met de meeste mensen die ik ken. Ik vermaak me vast wel ook al is het toch wel erg jammer. Deze zomer ga ik een nachtje naar Duitsland, dan naar Oostenrijk, dan een nachtje naar familie in Slovenië, dan naar Kroatië en als laatste naar Italië. Ik heb er in elk geval heel erg veel zin in! Ook ben ik 11 juli nog jarig maar wat ik dan ga doen weet ik eigenlijk nog niet. 22 Augustus moet ik weer naar school, dat duurt gelukkig nog wel even!

Ik had nogal veel om jullie te vertellen en daarom is dit wel een beetje een rommelpost geworden! Nou ja, nu weten jullie in elk geval weer hoe het ervoor staat met mij!

Wat ga jij deze vakantie doen?