Pagina's

Day 2 - the worst book you have read

De meeste boeken die ik voor mezelf heb gelezen vond ik wel leuk, maar de verplichte boeken voor het vak Engels? Niet echt. We hebben twee hele mooie boeken gelezen (The Kite Runner en The Boy in the Striped Pyjamas) en drie (of vier?) hele saaie. Die boeken staan bekend als goede boeken maar persoonlijk vond ik ze helemaal niets.

De ergste die ik me kan herinneren was Skellig van David Almond Dit boek heeft allemaal awards gewonnen, maar ik (en de rest van de meiden uit die klas trouwens ook) vond er helemaal niets aan. Dit boek gaat over een jongetje dat verhuist naar een vervallen huis. In de garage vind hij een man die een ziekte heeft waardoor zijn botten langzaam afbrokkelen. Hij en zijn vriendin Mina besluiten voor hem te zorgen, ook al wil hij graag alleen zijn. Ondertussen heeft hij ook nog een babyzusje met een hele slechte gezondheid waardoor zijn ouders niet veel aandacht voor hem hebben.

Het verhaal spreekt me gewoon totaal niet aan! Ik had ook het gevoel alsof er maar geen einde aan kwam, terwijl het niet eens vreselijk dik was. Ik heb verder ook geen slechte boeken gelezen dus vandaar dat ik deze koos. De andere boeken waar ik het over had waren Animal Farm en the Giver. De boodschap van allebei die boeken is wel goed, maar het verhaal? Nee dank je. Een andere reden waarom ik Animal Farm helemaal niets vond is omdat we een half jaar bezig zijn geweest met het uitpluizen ervan, bah. Geef mij maar boeken met een beetje meer realiteit erin!

Wat is het slechtste/saaiste boek dat jij ooit hebt gelezen?