Pagina's

Day 3 - a book you are willing to read


Ik heb altijd wel boeken die ik nog wil lezen. Het vervolg op een serie bijvoorbeeld, of andere boeken van een auteur die ik goed vond... Maar de laatste tijd vind ik het ook leuk om nieuwe boeken te lezen die ik anders niet zo snel zou uitkiezen. Een voorbeeld hiervan is the Hunger Games van Suzanne Collins, de Hongerspelen in het Nederlands.

Katniss Everdeen woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekendstond als Noord-Amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armoedig leven, getekend door het keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot... Katniss weet dat de Hongerspelen een doodvonnis voor haar jonge zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als bron van vermaak volgt, begeeft ze zich in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos web van bruut geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici komt Katniss voor de keus staan: hoe ver zal ze gaan om te overleven? DE HONGERSPELEN is een ultieme leeservaring die niemand mag missen! 

 Dit is dus echt het genre wat ik normaal gesproken helemaal niets vind. Er zit iets veel te magisch en onrealistisch aan, ik ben meer van de verhalen die wel ongeveer waargebeurd zouden kunnen zijn.  Maar toen ik de achterkant las dacht ik meteen: dit wil ik lezen! Daarom gaat dit boek lekker mee op vakantie, al is dit niet bepaald een strand boek. Maar op vakantie lees ik alles, zo lang ik maar niet halverwege al niets meer te lezen heb. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar dit boek, en als ik het goed vind zal ik waarschijnlijk ook de vervolgen gaan lezen!