Pagina's

Kerstweekend

>
Ja, mijn blog heeft een ander lettertype. Ik had opeens een sterke drang om het lettertype te veranderen naar Georgia dus dat heb ik gedaan!



Eigenlijk wilde ik een blogpost schrijven over mijn plannen voor de kerstvakantie, maar eigenlijk heb ik nog niet echt plannen. Nou ja, het eerste weekend is voor mij wel druk genoeg! Ik heb net de laatste twee lesuurtjes van dit jaar gehad dus eigenlijk is het al een beetje begonnen!

Straks ga ik naar de kapper. Ik heb besloten om mijn haar alleen bij te punten, want ik vind het een te groot risico om vlak voor kerst/het schoolfeest mijn haar helemaal te veranderen. Want die avond is dus het schoolfeest! Ik ga er met een paar vriendinnen heen en eentje blijft logeren. We gaan het record kortste logeerpartij ooit breken, want het schoolfeest duurt tot half drie en we worden de volgende dag om negen uur bij het kerstontbijt op school verwacht. Die middag moet ik ook nog eens naar mijn stageadres voor een  gesprek, en dan duik ik denk ik mijn bed weer in.

Wij vieren Sinterklaas en geen kerst, maar we krijgen wel elk jaar een boek! Op kerstavond doen we dus verder niet zoveel. Op eerste kerstdag vieren we het altijd met het gezin, maar dit jaar komt mijn oom ook mee-eten! Dit is de meest uitgebreide maaltijd van het jaar voor ons en het is altijd erg lekker, ook al eten we eigenlijk geen echte kerstgerechten.

Op tweede kerstdag zit ik om half 10 in de trein om naar mijn nichtje te gaan. Op tweede kerstdag vieren we het met de hele familie van mijn vaders kant op de boerderij van mijn oom. Samen met mijn nichtje en tante ga ik lekkere cupcakes bakken voor bij de koffie 's avonds. Dan gaan we dus 's middags naar mijn oom om met de hele familie te eten. Er is altijd zo veel eten, ik sla de soep altijd over want anders krijg ik het toetje en het gebak (onze cakejes dus! nooit op.

De dag daarna ga ik lekker uitrusten en voor de rest van de vakantie heb ik eigenlijk nog geen echte plannen. Oud en nieuw vieren we alleen met het gezin en om 12 uur gaan we even naar buiten om de straat een gelukkig Nieuwjaar te wensen en wat vuurwerk af te steken. Vuurwerk betekent voor mij dus XXL-sterretjes, stiekem ben ik best wel bang voor vuurwerk. Wel moet ik nog wat dingen voor school doen en een aantal van mijn stageuren volmaken. De vrijdag na de vakantie begint de toetsweek alweer maar daar ga ik nog even niet aan denken!

Wat ga jij dit weekend doen?

1 opmerking:

  1. Oee leuke kerst heb je dus!! En beter dat je een kerstfeest op school hebt! Ik had dat noooit =[ haha!! Veel plezier iig!!!

    BeantwoordenVerwijderen