Pagina's

Dingen die me door de toetsweek heen helpen #2

Het is weer zover: de toetsweek is begonnen! Afgelopen vrijdag begon ik met een toets geschiedenis en een SE maatschappijeer. Vandaag (maandag) was ik lekker een dagje vrij en van dinsdag tot en met vrijdag heb ik nog acht toetsen, waaronder een Frans leestoets die twee uur duurt, een essay voor Engels,ook van twee uur, en een SE informatica. Gelukkig gelden de rest van de cijfers alleen voor dit jaar!

Ik had het de afgelopen week zó druk, ik heb in totaal twintig uur in vier dagen aan mijn huiswerk gezeten. Nu ben ik ook wel een aantal uur bezig met leren, maar ik heb per dag toch maar twee of drie uur school. Dus ondertussen heb ik wel even tijd om foto’s te maken!

100D31003

1. Een duidelijk overzicht Ik moet altijd precies weten wat ik nog moet doen en inleveren, en daarom maak ik altijd van zulke overzichten. Anderen zullen er misschien helemaal gek van worden omdat je in één oogopslag veel te veel deadlines ziet, maar ik vind het juist fijn zo!

2. Muziek omdat ik vrij was kon ik vandaag beneden leren en mijn iPod in de doc zetten. Dat werkt echt veel fijner want mijn oortjes zitten altijd in de weg. Zonder een motiverend liedje kan ik echt niet leren, het is dan zó saai!

100D31001

3. Lekker weer! Ik leer wel altijd binnen, maar ik vind het toch fijner leren als het weer mooi is. Dan lijkt het ineens een stuk minder erg! Veel van mijn vriendinnen hebben juist het tegenovergestelde maar van regen en donkere luchten word ik chagrijnig en dan lukt het leren al helemaal niet meer

4 Mijn roze markeerstift Voor Nederlands moeten we een boekje leren. Heel fijn, want dan hoef ik niet alles samen te vatten en kan ik de belangrijkste dingen markeren. Ik vind groene en gele markeerstiften altijd lelijk (Ja, ik erger me heel snel aan zulke kleine dingen) dus gebruik ik roze! Het ziet er alleen niet zo netjes uit, ik kan niet zo goed met stiften omgaan.

100D31002

5. Lekkere dingen! Tsja, het is gewoon fijn om iets lekkers te eten onder het leren. Natuurlijk eet ik geen hele reep op en probeer ik ondertussen ook fruit te eten maar het is wel een goede motivatie ('als ik de diagnostische toets van wiskunde af heb, mag ik twee blokjes chocola’)

6. Mijn nieuwe camera Ik ben er nog steeds zó blij mee! Helaas heb ik nog bijna geen tijd gehad om er mee te experimenteren maar na de toetsweek gelukkig wel en dat is een heel fijn vooruitzicht.

7. Hier heb ik geen foto bij maar het is wel een hele belangrijke motivatie: als ik deze week redelijke cijfers haal, is er gewoon geen kans meer dat ik niet overga. Op dit moment sta ik niets onder de 6, behalve gym. Mijn cijfers zijn wel redelijk stabiel, maar voor de ene helft krijgen we twee cijfers per periode, en voor de andere maar vijf cijfers per jaar. Dus nog even een week keihard werken en dan heb ik het de komende periode nét wat relaxter!

Wat is jouw grootste motivatie voor de toetsweek?