Pagina's

First signs of spring

De lente begint  voor pas echt mij als er weer bloesem aan de bomen tegenover mijn huis groeit. Het begint met een heleboel roze knopjes en na een paar dagen zitten de bomen helemaal vol met bloesem. Ik kijk meerdere dagen per dag uit mijn raam en elke keer lijken er weer meer bloemen aan de bomen te zitten, heel bijzonder! Over een week ligt de straat vol met bloesem en zullen er groene knoppen aan de bomen zitten. Dat betekent dat ik maar een paar dagen heb om mijn prachtige uitzicht vast te leggen, dus dat heb ik gisteren gedaan.
DSC_0445
bloesem heel erg bewerkt
bloesem bewerkt
bloesem 4 bewerkt
bloesem 3 bewerkt
Deze keer heb ik geëxperimenteerd met scherptediepte en handmatig scherpstellen. Doordat het buiten heel licht is kon ik het diafragma veel kleiner zetten zodat de focus meer op één punt ligt. Ik had niet heel veel tijd en met name over mijn foto's van veraf ben ik niet helemaal tevreden, dus ik denk dat ik het vandaag (morgen nu ik dit schrijf) nog een keertje ga proberen!

Ik heb de foto's bewerkt met Photoshop, maar ik ben het bewerken eigenlijk een beetje verleerd. Ik ben er nog niet helemaal over uit of de foto's er nou beter uitzien met bewerking, of zonder. In de laatste foto's is een deel overbelicht en ik weet gewoon niet meer hoe ik dat moet aanpassen. Maar ja, oefening baart kunst!