Pagina's

Ik ga naar Polen!

Bron

Morgen is het zover: om 07:00 uur vertrekt de bus vanaf school richting Polen! Ik ga op uitwisseling met mijn klas naar een Engelse school (nou ja, er zitten wel alleen Polen op) in  Poznań, een van de grootste steden in het land.

Als je aan een stuk doorrijdt duurt de rit 9 uur, maar we gaan met een bus, moeten een paar keer pauze nemen en we staan vast wel eens in de file. De reis gaat dus zo'n 12 uur duren, echt superlang! Daar sta ik dus niet echt om te springen maar ik ga het vast wel overleven en het is altijd wel gezellig in de bus.


We gaan onder andere een stadswandeling door de stad doen, meedoen in de lessen en debatteren. Het is een best prestigieuze school en ze verwachten geloof ik ook dat je je netjes kleedt, dus ik ben heel benieuwd! Dinsdag moeten we om zes uur 's ochtends op de school zijn om richting de bergen te gaan. Daar gaan we wandelen en klimmen en we blijven ook een nachtje in een hotel/jeugdherberg slapen. Dat is toch wel het leukste van de hele excursie.

Verder brengen we best wat tijd met onze gastgezinnen door. Ik heb via Facebook al wat contact gehad met mijn uitwisselingsstudent en ze lijkt me heel aardig, maar ik heb echt geen idee hoe het gaat worden. Ook heb ik geen idee hoe de mensen daar verder zijn en wat ik van het land moet verwachten. Ik hou héél erg van zekerheid dus dat is best wel spannend. Maar ik ga er het beste van proberen te maken en het wordt vast wel leuk!

Vrijdagavond laat kom ik weer aan in Nederland. Ik heb wel een paar dingetjes voorgeschreven zodat het niet een hele week stil is op mijn blog!