Pagina's

Wat random dingen over Polen

Er komt natuurlijk nog een verslagje over Polen, maar ik moet toch nog even wachten op de foto's. Ik heb geen zin om een lang verslag te schrijven dus krijgen jullie vandaag alvast een preview met wat random dingen.

P1220104P1220137

  • Alles is echt ongelofelijk goedkoop, zowel in de supermarkt als bij het tankstation als bij een club.
  • We hebben zo'n veertien kilometer gelopen om naar een vuilnisbelt te gaan. Totaal onvoorbereid was ik op All Stars, dus kreeg ik voor de tweede keer in mijn leven een blaar.
  • Het was echt supergezellig om met de hele klas in een hotel te zitten!
  • Ik heb nog nooit zo veel gegeten in een week…
  • En het eten zat vol met suiker en vet.
  • En het is maar goed ook dat ik veel gegeten heb, want op vijf uur slaap een berg beklimmen terwijl je de dag daarvoor ook al een klim hebt gemaakt is niet makkelijk.
  • Maar het is wel leuk om daarna met z’n allen de berg af te rennen.
  • Na die klim had ik nog twee dagen spierpijn maar het gaf wel een voldaan gevoel!

P1220170P1220226

  • Geloof je gastgezin niet als ze zeggen dat het heel koud wordt in de bergen en je extra kleren aan moet trekken, want ook al ligt er een dikke laag sneeuw, na een uur wil je het liefste in je shirtje lopen.
  • In Polen zijn ook ongelofelijk veel supermarkten waarvan er veel van 06:00 uur tot 23:00 uur open zijn.
  • Busreizen kunnen ook best chill zijn. Ik heb in totaal zo'n 32 uur in de bus gezeten en het was best chill
  • De meeste Polen kunnen geen Engels
  • Het grootste spektakel van Poznan is dat twee minigeitjes van hout die om 12:00 uur uit een kerktoren komen en dan gaan bokken, een paar minuten lang. Er stonden meer dan honderd mensen op te wachten en uiteindelijk dachten we ‘is dit het nou?’.
  • De bussen gaan heel vaak maar het verkeer is een rotzooitje
  • Mijn domste actie: opgesloten zitten in de WC in het hotel. Ik kreeg de deur gewoon écht niet meer open!
  • Eén van de leukste dingen aan excursies is dat je gesprekken hebt met mensen waar je normaal op school bijna niet mee omgaat.

Een verslagje met wat meer foto’s komt nog! Ik weet nog niet of er foto’s komen waarop ik met mensen uit de klas sta (die zijn wel het leukste geworden namelijk) maar dat zie ik nog wel.