Pagina's

Goede voornemens - 114 dagen later

Inmiddels is dit jaar alweer bijna voor één derde voorbij. De tijd vliegt! Dit jaar heb ik voor de eerste keer serieuze goede voornemens gemaakt en het leek me wel leuk om te kijken of ik me er nou wel aan gehouden heb!

Minder computeren
Ehhm, deze is gelukt omdat ik mijn laptop drie weken kwijt was en hij de weken daarvoor continu uitviel. Nu zit ik er weer evenveel op als vorig jaar, al doe ik er nu wel veel meer voor school op. Oké, stomme smoes. Deze is tot nu toe behoorlijk gefaald...

Meer fotograferen 
Score! Sinds ik mijn nieuwe camera heb, fotografeer ik veel meer. In Polen heb ik natuurlijk ook veel foto's gemaakt maar dat was meer 'richten, op het knopje drukken en weer verder lopen'. Maar goed, over het algemeen is deze goed gelukt!



Mijn slaapritme op orde krijgen Deze is wel aardig gelukt. Alhoewel, in Polen werd ik de hele tijd belachelijk vroeg wakker. Maar ik word nu de hele tijd rond 9:00 uur wakker in plaats van om half twaalf. Ook kan ik 's ochtends veel makkelijker mijn bed uit komen. Maar voor 23:30 uur het licht uitdoen lukt nog niet echt, al ga ik wel elke avond rond dezelfde tijd naar bed . Dit kan dus beter maar ik ben al wel goed op weg!

Minder uitlenen
Fail, fail, fail! Ik heb dit jaar tot nu toe vijf keer zoveel blaadjes uitgeleend en ben al meer pennen kwijtgeraakt dan in heel vorig jaar. En elastiekjes, en mijn reserveoortjes... Tsja, ik zie gewoon niet in waarom een keer iets niet uit zou moeten lenen, echt een slechte eigenschap van mij!

Op hakken leren lopen
Hier ben ik simpelweg nog niet aan toegekomen. Ik kon geen leuke winterschoenen met hak vinden en het is veel te koud om open schoenen aan te doen. Nou ja, dat is verder ook geen probleem

Minder uitstellen
Driemaal raden wat ik nu aan het doen ben... Haha, over het algemeen valt het eigenlijk wel mee met mijn uitstelgedrag. Ik heb twee weken lang ontzettend veel stress gehad voor school omdat ik alles niet af kreeg, maar dat was niet omdat ik het had uitgesteld. Ik heb deze twee periodes niet eens tijd om uit te stellen! Ja, ik doe het nog wel maar in elk geval veel minder dan vorig jaar!

Meer gerechten kunnen koken
Deze was ik al bijna weer vergeten... 10 gerechten gaat dus nog moeilijk worden, maar deze vakantie ga ik sowieso een keertje koken en verder is dit gewoon een typisch gevalletje van tijd en motivatie vinden, haha.
Zoals je hebt kunnen lezen gaat het nou niet echt geweldig maar het gaat ook zeker niet slecht! Gelukkig is er nog ruim twee derde van het jaar over om de mislukte voornemens toch nog enigszins tot een succes te brengen (of om het totaal te verpesten natuurlijk)!

Lukt het jou om je aan je goede voornemens te houden?