Pagina's

Been there, done that!

beentheredonethat
Ik ben (al een hele tijd geleden) getagd door Marjolein voor de Been there, done that!-tag. Ik vond deze tag al vanaf de eerste keer dat ik hem tegenkwam leuk, dus ik besloot hem over te nemen, en vandaag kunnen jullie mijn antwoorden lezen.

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Denenmarken, Zwitserland, Tsjechië, Oostenrijk, Slovenië, Liechtenstein , Italië, Kroatië, Polen, Engeland en de USA.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Er zijn heel veel plaatsen die ik ooit nog eens wil bezoeken, New York, Florida, Canada, Rio de Janeiro, Barcelona, Zweden en Noorwegen, Australië, Nieuw-Zeeland, China… ook Sint Petersburg en andere Oost-Europese steden (Boedapest, Boekarest, Kiev…) lijken me leuk om te bezoeken. Ook ben ik benieuwd naar hoe Dubai eruitziet. Droom maar lekker verder Lisa, dit gaat natuurlijk nooit gebeuren haha.
joodsemonument

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Ik vind het heel leuk om mooie en grote steden te bezoeken en natuur te bekijken. Twee jaar geleden zijn we met een camper naar Amerika gegaan en dat vond ik echt geweldig! Mijn meest ideale vakantie zou dus vooral cultureel zijn. Kamperen vind ik ook nog steeds heel leuk, maar dan kun je minder makkelijk verplaatsen en dat is wel jammer.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
San Francisco! Ondanks dat het erg koud was vond ik het een geweldige stad. Ook Bryce Canyon was prachtig en je kunt er heel makkelijk doorheen wandelen.

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.
Dit is natuurlijk de leukste vraag, maar ik heb geen ‘leuke’ vakantiefoto’s op mijn computer staan. Op dit moment heb ik even geen tijd om de andere computers en foto’s door te zoeken, sorry guys!


Met wie ga je meestal op reis?
Met mijn ouders een broertje. Ik ben nog maar 15 dus alleen op vakantie gaan zit er nog niet in.
P1190060

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)
Met vriendinnen denk ik. En dan maakt het niet uit waar, een paar nachtjes kamperen hier tien kilometer vandaan lijkt me al superleuk! Maar natuurlijk zou ik het liefste met ze naar een leuke stad gaan. Helaas ben ik daar nog iets te jong voor!

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Heel veel boeken! En een onderwatercamera. En de standaarddingen, zoals zwemkleding en zonnebrand natuurlijk.

facebook coverrr

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Ja, deze meivakantie ben ik nog naar Friesland geweest! Dat was de tweede keer dat ik daar naartoe ging, en verder ben ik vroeger een paar keer naar huisjes in Noord-Brabant en Limburg geweest.

Ga je liever naar een attraktiepark of naar een dierentuin?
Met vriendinnen vind ik het leuker om naar een pretpark te gaan, maar voor foto’s maken is een dierentuin heel leuk. Ik ga dan toch voor een attractiepark!

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Ik heb één keertje geskied en dat vond ik verschrikkelijk. Misschien kwam het omdat ik bijna achter de sleeplift bleef hangen… Maar ik kan echt niet langer dan 20 minuten in de zon liggen… Doe dan toch maar een zonvakantie, als we ten minste veel uitstapjes gaan maken en er een leuk zwembad/riviertje/meer is!

720

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Ik heb hier heel lang over nagedacht maar ik kon geen concrete herinnering verzinnen. Alle indrukken die ik in Amerika heb opgedaan zijn bij elkaar een geweldige vakantieherinnering. Een wandeling dwars door Bryce Canyon maken was echt bijzonder en het was geweldig om over Hollywood Boulevard en The Strip te lopen!

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Toen we naar Amerika gingen hadden we ons vliegtuig gemist. Dat was echt verschrikkelijk, vooral omdat ik al zó lang naar die reis uithkeek! Gelukkig zaten we 20 uur later alsnog in het vliegtuig.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Ik heb nog geen idee. Waarschijnlijk Frankrijk of Italië.

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Naar het Midden-Oosten (jammer van Dubai, maar goed) en Afrika. Het Midden-Oosten is te onveilig en Afrika trekt me gewoon totaal niet.

Dit was het dan! Ik tag niemand deze keer maar jullie mogen deze tag natuurlijk allemaal overnemen!


PS: ik wil nog even melden dat ik geslaagd ben voor de rekentest! Dat had ik ook wel verwacht maar toch ben ik wel blij dat ik geen extra rekenlessen hoef te volgen. Na dinsdag zijn mijn toetsweek en mondeling voorbij en heb ik weer volop tijd voor leuke dingen en mijn blog!