Pagina's

Laatste loodjes & leuke vooruitzichten

Ik ben zó voorspelbaar dat jullie vast wel hebben kunnen raden waar ik de afgelopen paar weken mee bezig was: school. Ik zou nu een heel blij bericht willen typen over hoe ik eindelijk vakantie heb, maar helaas… de toetsweek zelf moet nog beginnen. Nog twee weken keihard leren en dan ben ik er vanaf!

DSC_2149

In totaal heb ik 12 toetsen, verspreid over 7 schooldagen waarvan ik er eentje vrij ben. Het begin aanstaande vrijdag met een rekentoets. Nee, geen wiskunde: REKENEN. We krijgen een toets over de basis van rekenen (dus eigenlijk alles wat we op de basisschool hebben geleerd) en als je hem niet haalt moet je de week na de toetsweek naar school voor extra rekenlessen. Dat wordt dus flink oefenen, want ik heb absoluut geen zin om na mijn toetsen nog in een klaslokaal te zitten…

Verder heb ik nog 5 dossiertoetsen en 6 ‘gewone’ toetsen.  Na de toetsweek heb ik nog een presentatie over mijn aardrijkskunde PO, die ik dan ook moet inleveren. Dan heb ik nog ergens mijn Engels mondeling en tegelijkertijd moet ik mijn portfolio inleveren. Verder moet ik voor vrijdag aanstaande nog mijn informatica PO en een essay voor Engels inleveren, en donderdag nog een artikel voor ANW. Morgen moet ik mijn fotoproject voor CKV af hebben en… oké, mijn punt is wel duidelijk: eigenlijk heb ik helemaal geen tijd om dit blogje te schrijven.

DSC_1814

Ik vraag mezelf af hoe ik dit ooit ga volhouden. Gelukkig bestaan er ook nog leuke dingen! Over twee weken ga ik natuurlijk keihard vakantie vieren (als ik die rekentoets haal ten minste…), 30 juni vieren twee jongens uit mijn klas hun verjaardag, 5 juli vier ik zelf mijn verjaardag, 6 juli geeft een vriendin van me een feestje (en is het officieel vakantie!), 11 juli ben ik eindelijk zestien en 14 juli ga ik met bloggers naar Walibi! Ik vind het zo leuk dat ik ze eindelijk ga ontmoeten! De dag erna ga ik hopelijk op vakantie maar dat is nog niet zeker. Verder hoop ik natuurlijk dat het mooi weer is zodat ik lekker kan gaan zwemmen, en moet ik nodig shoppen. Ik kan echt niet meer wachten!

Goed, ik ga weer verder met mijn schoolwerk. Ik moet en zal me deze keer aan mijn planning houden! Ik ga proberen nog wat blogjes online te zetten en dat gaat vast wel lukken, want bloggen is de perfecte manier om te soggen. Heb jij ook al zo’n zin in de vakantie?