Pagina's

Zomerse muziek: Noah and the Whale & The Naked and Famous

Op het moment dat ik dit schrijf is er niet veel van te merken (het lijkt net herfst) maar het is toch echt zomer! Het leek me wel leuk om mijn muziekartikel aan te passen aan het seizoen en daarom laat ik jullie vandaag kennis maken met twee zomerse bands: Noah and the Whale en The Naked and Famous! 

Noah and the Whale 
Dit is echt de ultieme chillmuziek! Sommige liedjes zijn iets té rustig naar mijn mening, maar over het algemeen maakt Noah and the Whale fijne liedjes die typisch bij de zomer passen. Deze band past binnen het genre folk, wat betekent dat er veel verschillende instrumenten en instrumentele stukken in de liedjes zitten. Sommige liedjes zijn zelfs helemaal instrumentaal! 




The Naked and Famous
Jullie kennen vast het liedje Young Blood van de Canon-commercial wel. Dit vond ik tot ongeveer een maand geleden hun enige leuke nummer maar nu ik aan de stijl gewend ben word ik van alle nummers vrolijk! De twee stemmen passen gewoon heel goed bij elkaar en ik vind het elektronische er ook heel leuk bij klinken.





Dit waren een paar aanraders van mij voor de zomer maar omdat mijn iPod nodig gevuld moet worden met leuke muziek voor de zomervakantie ben ik ook wel benieuwd naar jullie suggesties! Wat is jouw favoriete zomerband of -artiest?