Pagina's

Mijn vader, muziek & ik


Het was een woensdagmiddag in januari. Ik was bezig met huiswerk terwijl ik naar Mumford & Sons luisterde. Opeens komt mijn vader mijn kamer binnenstormen: "Waar heb je die CD vandaan?" Toen ik antwoordde dat ik hem gedownload had, rende hij naar beneden. Een minuut later kwam hij terug met de CD van Mumford & Sons. Nee, ik had géén idee dat hij daar ook fan van was!

Januari en februari 2012 waren de maanden dat ik mijn iTunes compleet omgooide. Alle popliedjes maakten plaats voor nieuwe bands die ik ontdekt had. Daarvoor hadden de muzieksmaak van mij en mijn vader helemaal niets gemeen. Het enige wat wij (en mijn moeder) allebei echt leuk vonden, was Adele. Nu kan ik het grootste deel van zijn muziekcollectie wel waarderen! Groot fan van David Bowie en Pink Floyd zal ik nooit worden, maar REM, Snow Patrol en Calexio kan ik wel waarderen. Het is gewoon leuk om zoiets met je vader te delen, om keihard mee te schreeuwen als je samen in de auto zit en te praten over het nieuwe album van een bepaalde artiest. 

























Een paar weken daarna, weer op woensdag, toen ik thuiskwam van keyboardles, luisterde papa iets heel leuks. Het bleken The Black Keys te zijn. Ik had er al wel eens van gehoord maar ik kende nog geen liedjes. Ik zette de muziek op mijn iPod en als mijn broertje en ik alleen thuis waren, zette ik de CD keihard aan. Het is nu de favoriete band van mijn broertje, haha. In december ga ik zelfs met mijn vader naar hun concert. Ja, ik vind het gewoon superleuk om zoiets met mijn vader te delen!

En zo ging het verder. Inmiddels heb ik de CDs van Snow Patrol en Coldplay op mijn iPod gezet, kocht papa op vakantie een CD van Bon Iver omdat hij wist dat ik het leuk vond en zit hij al een week te wachten tot ik Babel van Mumford & Sons uit mijn CD-speler haal. Een paar jaar geleden had ik echt niet gedacht dat we ooit dezelfde muzieksmaak zouden hebben, maar het is toch gebeurd. En ik vind het alleen maar leuk!

Heb jij een interesse of hobby die je met (één van je) ouders deelt? En zo ja, wat?