Pagina's

Oktober 2012

Deze keer is het maandelijkse verslagje iets eerder. Ik heb namelijk al zó veel gedaan dat ik eigenlijk al niet meer weet wat ik begin deze maand gedaan heb. Volgende maand heb ik weer veel minder te doen, en daarom compenseert de laatste week van oktober dat straks een beetje. Goed, deze maand stond in het teken van werken, school en herfstvakantie!

Ik heb deze maand in totaal 26 uur gewerkt! Twee hele dagen van 08:00 tot 17:00 uur en twee avonden van 17:00 tot 21:00 uur. Brood vond ik echt superleuk om te doen, kaas en deli een stuk minder. Jammer genoeg ben ik in elk geval voor de eerste maand wel op kaas en deli ingepland. Ik heb nu geen zin om een heel verhaal te gaan schrijven over hoe vervelend ik het snijden van vleeswaren vind, en hoe slecht ik ben in het bijvullen van de kaas. Ik denk dat ik brood leuk vond omdat ik zelf ook echt van lekkere broodjes hou. Behalve ham eet ik nooit vleeswaren, en ook kaas eet ik vrijwel nooit. Maar goed, ik ga daar nu niet over oordelen. Misschien vind ik het straks, als ik die kazen een beetje ken en gewend ben geraakt aan het schoonmaken van de snijmachines, helemaal niet meer zo erg!

Ook had ik natuurlijk herfstvakantie. Zaterdag moest ik de hele dag werken, zondag was ik he-le-maal op en heb ik de hele dag niets uitgevoerd, maandag heb ik een beetje opgeruimd, geblogd, een uurtje huiswerk gemaakt, ben ik even kort naar de stad geweest en had ik gewoon een dagje voor mezelf. Dinsdag heb ik wat huiswerk gemaakt en de hele middag in de keuken gestaan voor het maken van mijn taart, en ‘s avonds heb ik een film gekeken met een vriendin. Woensdagochtend weer huiswerk, ‘s middags naar de stad, ‘s avonds werken. Donderdag ging ik een dagje weg met mijn ouders en broertje naar Rotterdam. ‘s avonds uit eten en daarna wilde ik huiswerk gaan maken, maar dat werd hem niet dus heb ik met een paar mensen uit mijn klas gechilld. Vrijdag weer de hele dag werken, zaterdag natuurlijk de bloggersmeet in Amsterdam en zondag werd een huiswerkdagje (waar uiteindelijk niet veel van terecht is gekomen). Tsja, echt tijd om uit te rusten en voor te bereiden voor de toetsweek had ik niet, maar ik heb wel een hele leuke vakantie gehad! En daar gaat het om toch?



Mijn lievelingseten koken: gorgonzolasaus! Ik zei net dat ik geen kaas eet, maar in mijn saus of verwerkt in bijvoorbeeld pizza of tosti vind ik het wel lekker. Het is supersimpel, als je een recept wil moet je het maar even laten weten!

IMAG0792

Blauwe bessen voor de muffins!

IMAG0794

Mijn nieuwe liefde, Babel! Geweldig album.

IMAG0798
Er zat een blaadje van Cinekid bij de krant. Hilversum staat hier wel op een hele vreemde plek…

IMAG0801
Voor het eerst ijskoffie, om de vakantie in te luiden! Ik ging mee met een vriendin om haar contract te tekenen bij Albert Heijn. We worden dus collega’s, superleuk! Daarna gingen we nog even ijskoffie drinken bij de Hema en ik vond het lekker!

IMAG0805
De taart <3

Henry's! :D

IMAG0810
Restje nasi opwarmen van de dag ervoor omdat ik moest eten. Ik hou helemaal niet van nasi (of in elk geval niet van zilvervliesrijst met een groentepakket erdoorheen) maar ja. Iets anders eten was ook geen optie.

IMAG0816
On top of the world! Of nou ja, de Euromast. We zijn ook nog helemaal boven geweest maar we draaiden rond, dus kon ik geen foto’s maken. Dat bandje wat ze daar afspelen is wel een beetje jammer, ik heb nog nooit zulk vernederlandst Engels gehoord.

IMAG0819
Muffin in het café van de Euromast. Lekker, maar stiekem vind ik mijn eigen muffins lekkerder haha.

IMAG0820
De huisstijl vond ik zo leuk! Ik ben echt een sucker voor zulke dingen, haha. Het café zelf was ook heel gezellig.

  IMAG0821
Tsja...

IMAG0823Het was niet echt bedoeld als een shoptrip, maar ik wilde toch graag even naar Pull & Bear! Een shoplogje zien jullie later deze week wel verschijnen.

IMAG0827
En nog even naar Ahoy! Grapje, ik ging naar Miniworld Rotterdam, waar een aantal steden geïnspireerd op
andere dorpen en steden in Nederland staan, en natuurlijk alle bekende gebouwen van Rotterdam.

IMAG0832

Er was ook een kerstdorp, dat had dan weer niet gehoeven.

IMAG0834


En mijn andere aankoop: Colour It In van The Maccabees! Blijft echt één van mijn favoriete albums dus ik kon hem niet laten liggen.

IMAG0836

Pizza proscuitto & Funghi bij Vapiano! De champignons op deze pizza waren lekker, niet te groot en zacht. Bij Domino's doen ze er altijd van die grote, harde champignons op en dat vind ik dus niet lekker.

IMAG0837
Frans verhaal samenvatten voor mijn presentatie. Ik snapte niks van het verhaal want ik ben zó slecht in Frans! Soms heb ik echt spijt dat ik geen Duits heb gekozen. Als ik de context ervan begrijp lukt het wel, maar zo kon ik er niets van maken. Lang leve Google Translate.

IMAG0838


Ik had een 6,4 voor mijn beschouwing voor Nederlands. Jammer, want ik had echt veel beter gekund. Ik heb de meeste punten uit mijn spelling gehaald, helaas... ik kan leuk blogjes schrijven zonder er te veel over na te denken, maar zodra ik voor een opdracht iets moet schrijven word ik véél te perfectionistisch. Ik had het daar met mijn moeder over en toen kwam ze met dit kaartje aanzetten, lief. <3 div="div">

IMAG0840


En het dieptepunt van de herfstvakantie: mijn band ging lek. Vrijdagochtend, toen ik naar mijn werk moest fietsen liep hij leeg. Ik moest nog bijna twee kilometer lopen (gelukkig de helft zonder fiets, die had ik in de stad neergezet) en kwam een kwartier te laat. Als ik ergens een hekel aan heb... gelukkig vond niemand het erg. Toen ik naar Amsterdam was, heeft papa hem geplakt. Hij zei dat er een soort snee in de plakker van toen hij eerder lek was zat. Hij had er een plakker overheen gedaan, maar echt vertrouwen had ik er niet in...

En ja hoor, maandagochtend liep hij weer leeg. Lekker begin van de schoolweek... Gelukkig ben ik altijd veel te vroeg en kwam ik nog op tijd. 's Middags was het lekker weer dus naar huis lopen was niet zo erg. Vandaag (dinsdag) ben ik naar school gelopen (en thuisgebracht door een klasgenootje, yay) en morgen, nu jullie dit lezen, moet ik weer. Pas vanmiddag heb ik tijd om een nieuwe binnenband te kopen. Gelukkig woon ik niet héél ver van school, maar fietsen gaat een stuk sneller.

En dat was oktober voor mij tot nu toe! De rest van de maand staat in het teken van leren voor de toetsweek, die van 2 tot 9 november plaatsvindt. Verder moet ik werken, is mijn broertje jarig, ga ik naar de schoolmusical en heb ik hopelijk weer eens tijd om uit te gaan. 24 November ga ik met Laura naar het concert van Florence + the Machine, zin in!

Wat heb jij in je herfstvakantie gedaan?