Pagina's

Stresskipje

Laat ik het maar gewoon meteen zeggen: ik stress over álles. Ik ben altijd bang om te laat te komen, maak me al weken van tevoren zorgen over hoe ik bepaalde dingen ga redden en verzin bij elke mogelijke situatie allerlei dingen die mis zouden kunnen gaan. Gelukkig heb ik er niet bij alles last van. Bij sociale situaties is het bijvoorbeeld heel erg verbeterd, maar als het over school gaat...

Het einde van de periode is weer in zicht. Last minute nog een paar opdrachten inleveren en natuurlijk hard leren voor de toetsweek. Dat is voor mij de ergste periode! Vorig jaar hadden we het in de derde periode verschrikkelijk druk. Ik moest zó veel verslagen maken, terwijl het eigenlijk al tijd was om me helemaal te focussen op de toetsen. Dit had als gevolg dat ik twee weken lang met hoofdpijn rondliep. Ik wist dat het stresshoofdpijn was omdat het voor zo'n lange periode aanhield en paracetamol niet hielp. Gelukkig is het daarna niet zo erg meer geweest, maar het kan zo weer beginnen.

Met groepsopdrachten heb ik de meeste stress. Ik moet gewoon altijd het verslag nog even controleren omdat ik bang ben dat we punten aftrek krijgen vanwege taalfouten of een verkeerde opmaak. Ik ben bang dat ik het verkeerd doe, ik kan er totaal niét tegen als mijn maatje niet binnen een uur op mijn mail/sms/whatsapp reageert en als we dan ook nog eens de avond vóór de presentatie onenigheden krijgen over wie wat doet... ja, je snapt het wel. Soms zou ik liever alleen werken, maar helaas is onze school nogal gefocust op groepsopdrachten. Toetsen hebben we verder nauwelijks, alleen in de toetsweek dus.

Het toetsrooster is pas afgelopen dinsdag online gekomen, terwijl de toetsweek aanstaande vrijdag al begint. Als je snel last van stress hebt is het fijn om ruim twee weken te weten waar je aan toe bent, maar helaas... ik heb nu wel een planning gemaakt en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen (want ondanks de stress, komt het elke keer wel weer goed), maar er is één probleempje: mijn blog,

Ik was net zo goed bezig met (bijna) elke dag een blogje online zetten, maar ik zit nu in de fase dat ik me verplicht voel om elke dag iets te schrijven. Daarom doe ik veel langer over het verzinnen en maken van een 'goede' post. Als ik een rustige periode met school had gehad was dit niet zo'n probleem geweest, maar nu heb ik geen zin in nóg meer stress erbij. Dat bloggen, mijn grootste hobby, mij stress bezorgt, is natuurlijk niet de bedoeling! Aangezien ik héél veel nieuwe bezoekers en volgers heb gekregen (superleuk!) vond ik het toch even nodig om te vermelden dat het nooit mijn intentie is geweest om elke dag om 07:00 uur een artikeltje in te plannen, want daar krijg ik stress van en dan lukt het niet meer. 

Zo, ik vond het fijn om dit van me af te schrijven! Donderdag kunnen jullie in elk geval weer een heel vrolijk artikel verwachten, verder doe ik even rustig aan. En na de toetsweek ben ik weer helemaal terug! Heb jij vaak last van stress? En als je een blog hebt: bezorgt bloggen jou ook wel eens stress?