Pagina's

Persoonlijke update: school, werk en vooruitzichten

Ik vond het wel weer eens tijd voor een persoonlijke update! Dat heb ik al een hele tijd niet meer gedaan en ik heb gewoon wat dingetjes die ik jullie even wilde vertellen. Dit artikel wordt een beetje chaotisch met allemaal losse punten, maar dat maakt verder niet uit denk ik!


(Ik moest dit plaatje gewoon gebruiken! Ik kon de bron niet vinden maar de maker hiervan is echt een held, haha)

School
Inmiddels heb ik er al zeven weken school op zitten! Morgen heb ik nog een halve dag les en dan is het alweer vakantie. Tot nu toe heb ik nog maar een stuk of drie deadlines gehad, één presentatie en drie toetsen. Dat valt dus allemaal hartstikke mee, maar na de vakantie moet ik een hoop dingen inleveren en 2 november begint de toetsweek al, met vier dossiertoetsen. Ik besef me heel goed dat ik keihard moet gaan werken dit jaar, en daar moet ik deze vakantie dus echt mee gaan beginnen... ik heb het ambitieuze voornemen om in de vakantie mijn samenvattingen al af te maken en al flink te werken aan de deadlines die daarna komen. Ik weet namelijk niet wat mijn werkrooster gaat worden en we moeten echt veel leren. Vorig jaar ging het bijzonder goed (ik had op één 6.4 voor gym na, alleen maar zevens en achten op mijn rapport) dus ik heb er wel vertrouwen in dat het me gaat lukken!

Werk
Gisteren was mijn eerste werkdag! I Ze hebben me gewoon bij brood gezet, maar die jongen daar wist niet dat hij mij in moest werken en ze wisten ook niet of ik nou al kaas en vlees moest gaan doen. Ik hoefde me aan het eind niet te melden en weet dus ook niet of ik wel betaald krijg, dus ik moet daar nog even over bellen.

Ik heb in vier uur tijd geleerd hoe het zit met broodjes klaarleggen op de platen voor de komende dag, hoe de oven werkt, hoe je brood moet snijden en verpakken, hoe het zit met het bijvullen van het 'gewone' brood en de broodjes die nog in de oven moeten , hoe je artikelen moet prijzen, afprijzen en afboeken, hoe de kartonpers werkt en de basis van de kaas- en vleeswarenafdeling. Van 17:00 uur tot 19:30 was ik non-stop bezig, maar toen was het brood op en omdat we het werk voor één persoon met z'n tweeën hadden gedaan, was er bijna niets meer te doen. Als je vaste klanten hebt en leuke collega's is dat denk ik niet zo erg, maar ja, dit was in een andere winkel. 

Een jongen in de kantine zei: "Je moet echt zorgen dat je bij het brood mag blijven, een vriend van mij doet dat en het enige wat hij hoeft te doen is eten." Dat viel natuurlijk vies tegen maar het was wel leuk om te doen! Ik ben benieuwd hoe het zaterdag gaat, dan moet ik van 08:00 uur tot 17:00 werken *slik*.

mondongos:

sin título by Lauren B Spencer on Flickr.
Leuke vooruitzichten
Morgen heb ik herfstvakantie! Natuurlijk moet ik heel veel aan school doen en ook twee volle dagen + een avond werken, maar gelukkig ga ik ook leuke dingen doen! Vorig jaar ben ik met mijn ouders en broertje een dagje naar Antwerpen geweest, en dit jaar willen we naar Düsseldorf gaan. Ik weet nog niet zeker of het doorgaat maar het lijkt me wel heel leuk. Bovendien heb ik heel nodig nieuwe kleren nodig en kleren kopen is nooit een succes in mijn stad. Ik ga nog een keer pizza eten met drie vriendinnen en daarnaast wil ik heel veel bloggen! Ik zit echt vol met goede ideeën maar omdat ik morgenavond iets belangrijks voor Engels in moet leveren heb ik geen tijd om ze uit te werken. Daar kan ik deze vakantie dus lekker mee aan de slag gaan, ik heb er nu al zin in.

Maar ik heb het meeste zin in zaterdag 20 oktober, want dan is de bloggersmeet in Amsterdam! In juli heb ik  Fleur, Dajana, Soesja en Martine al in Walibi ontmoet, en ik ga Josephine, Sharon, Marieke en Lizzy voor het eerst meeten! Ik vind het wel een beetje spannend maar ik heb er heel erg veel zin in! Ik weet zeker dat het een hele leuke dag gaat worden.

En dat was het! met mij persoonlijk gaat het gewoon goed, ik overleef het prima op 6,5 uur slaap per nacht (slecht, I know), ik voel me gezond en ik voel me gewoon vrolijk en goed. Altijd fijn, toch?