Pagina's

December 2012 #1

Eigenlijk wilde ik dit artikel vorig weekend al schrijven, maar wegens drukte met school kwam het er even niet van. Gelukkig heb ik nu vakantie, genoeg tijd dus om weer wat aandacht aan mijn blog te besteden! Vandaag laat ik jullie weer zien wat ik de eerste helft van december (en de laatste dagen van november) heb gedaan. Eigenlijk voelt deze maand voor mij als een groot zwart gat, alsof ik alleen maar aan school heb gewerkt… Toch ben ik twee keer naar de stad geweest voor sinterklaascadeautjes, heb ik vier keer Sinterklaas gevierd, waarvan één keer met bloggers, heb ik cupcakes gebakken met een vriendin, ging ik naar een concert en had ik een feestje. En natuurlijk moest ik elke dinsdag en woensdag werken. Normaal doe ik toch echt niet zo veel in twee weken, maar goed.

Dropbox

American pancakes eten met Naaz! En op de fiets naar keyboardles. Ik vind het op zich niet zo erg om door het donker te fietsen, maar vijf keer per week is toch wel erg vaak.

Dropbox1

1984 lezen. Ik weet niet wat het is, want het boek is op één verschrikkelijk hoofdstuk na best leuk, maar ik kom er gewoon niet doorheen.. En even afscheid nemen van mijn lange haar. Het groeit trouwens echt supersnel en eigenlijk hoef ik niet meer zulk lang haar als op deze foto, haha.

Dropbox2

Florence! Het was zo bizar om haar live te zien, maar ze was echt geweldig goed. Ze sprong en draaide en rende over het podium op haar blote voeten, echt net als een engel. En haar stem is in het echt nog geweldiger dan op televisie. En tussendoor vertelde ze anekdotes over haar ´avonturen´ in Amsterdam, echt superleuk! En ik had een nieuwe dagcrème nodig, dus voor twee euro probeerde ik die van Essence. Achteraf had ik best die voor de droge huid kunnen nemen, maar hij is wel fijn!

Dropbox3
Alleen met mijn broertje eten. Aangezien ik moest werken gingen we maar voor magnetronpannenkoekjes, lekker makkelijk! Ik deed ze alleen wel in de pan, dan worden ze namelijk minder droog. Die zondag gingen we Sinterklaas vieren met de hele familie. Ik speelde Panic Tower met mijn nichtjes, wat een dom spel is dat! Je krijgt kaartjes met welke blokken je op welke kleur moet zetten. Dat gaat heel simpel, tot je opeens de opdracht krijgt zes blokken op de hoogste toren te zetten. Het is de bedoeling dat je in paniek raakt, maar je ziet al zo dat de opdracht onmogelijk is. Dan valt de toren dus om en moet je al die blokken gaan opruimen. En tsja, dat had ik dus drie keer achter elkaar...

Dropbox4

Verslag schrijven over astronomy, astrometry en astrology voor science (ANW). We moesten er ook nog eentje over DNA maken, saai! Gelukkig heb ik van dit vak nog maar één toets, dan ben ik ervan af! En 3 december hadden we les van de economiepiet...

Dropbox5

...helaas had de economiepiet zijn les niet voorbereid, dus gingen we stoelendans doen. Tsja, stiekem zijn wij 5VWO'ers nog kleine kinderen. En 's avonds was het eindelijk zo ver: het concert van The Black Keys! Dit zijn The Maccabees, mijn favoriete band! Zij stonden in het voorprogramma, dus ik sloeg mooi twee vliegen in één klap. Ze hadden gewoon een leuk optreden, niet superbijzonder maar het was gewoon geweldig om ze live te zien. En ik had perfect uitzicht! En The Black Keys... wow! Zó veel energie! Echt geweldig dat ze met z'n tweeën zo'n show neer konden zetten. Het duurde anderhalf uur maar het voelde echt als véél langer. Ziggo Dome is trouwens echt een geweldige zaal, als je een beetje vooraan staat ten minste. Ik denk dat er 12-15 mensen voor mij stonden, valt mee dus. Maar het geluid is echt geweldig en het is gewoon een mooie zwarte zaal, zodat je aandacht écht naar het podium gaat.

Dropbox6

Chocoladeletter van de AH gekregen! Ze hadden gewoon een random letter in je postvakje gedaan, maar ik had toevallig nog de G van mijn achternaam. En ik won kruidnootjes met gym, omdat ik in het winnende team zat, yay!

Dropbox7

Leuke post-it van Veerle! Ik heb hem in mijn map geplakt, dus nu zie ik dit elke keer wanneer ik die opensla. En dat is best wel vaak, haha. En mijn gekochte cadeautjes ingepakt, want die avond vierden we Sinterklaas met het gezin. Deze keer had ik ook echt zelf cadeautjes voor iedereen gekocht, superleuk om te doen.

Dropbox8

Helaas kreeg ik weer geen L, want die waren uitverkocht... waarom de S er dan nog wel was is me een raadsel, want die letter komt ook best vaak voor, maar goed. Gelukkig kreeg ik van oma wel een L, haha. En het begon te sneeuwen! Ik ben die dag vier keer door de sneeuw gefietst, niet echt prettig.

Dropbox9

Want halverwege de dag werd het glad... deze foto is de dag erna gemaakt en toen was het dus nog gladder. Naar de stad fietsen lukte wel, maar toen ik aan het einde van de dag nog even naar het winkelcentrum moest, ging ik mooi lopen. De sneeuw zorgde wel voor mooie luchten!

Dropbox10

Mijn Nexus kwam! En ik kreeg een supervreemde Zwarte Piet van Sylvia. Hij is half in perspectief en half niet, waardoor hij er heel creepy uitziet. Maar hij was wel lekker!

Dropbox11

Naar de Intratuin voor een kerstboom. Natuurlijk moest ik ook even langs de dierenafdeling! Ik hoef zelf echt geen huisdier maar ze zijn wel leuk om naar te kijken. En ik kreeg nog even een hartaanval van deze levensgrote kerstman.

Dropbox12

En zaterdag 15 december was het dan zo ver: de Blogging Santa's meeting bij mij thuis! Ik ga er geen apart artikel aan besteden, maar het was echt supergezellig! We hebben gepraat, lekker gegeten en cadeautjes uitgepakt. Ik heb hele leuke cupcakespulletjes van Marjolein gekregen en deze sjaal van iedereen, omdat ik mijn huis tot beschikking stelde. Superlief! Deze Sinterklaas kreeg ik in groep 7 als surprise. Hij staat bij opa en oma op zolder, maar speciaal voor deze gelegenheid hebben we hem mee naar huis genomen.

En nu is 2012 bijna aan z'n eind! Ik heb lekker een weekje vrij, omdat de AH met kerst dicht is. Ik heb twee kerstdiners, met allebei de kanten van mijn familie, en verder heb ik eigenlijk nog geen plannen. Heerlijk! Het is wel jammer dat de vrijdag na de vakantie de toetsweek al begint, maar daar ga ik me dit weekend in elk geval nog even niet druk over maken. Wat ga jij in deze laatste week van december nog doen?