Pagina's

New love: Nexus 7

DSC_1410

Ik moet toegeven dat ik best wel een gadgetfreak ben. Aan de ene kant heb ik helemaal geen tablet nodig, maar ze zijn wel heek leuk en handig, haha. Na een tijdje research te hebben gedaan, kwam ik tot de conclusie dat de Nexus 7 van Asus de beste optie was voor mijn eisen en prijsklasse. Hij was de hele tijd nergens op voorraad, maar afgelopen donderdag opeens wel! Zaterdag kwam hij binnen, en ik ben er zo blij mee! 

DSC_1421

Mijn tablet heeft dus een scherm van 7 inch. Even ter vergelijking: het scherm van een normale iPad is 9,7 inch. Hij is dus klein, maar daardoor wel lekker licht. En de schermresolutie is heel hoog, dus ik kan alles gewoon duidelijk zien. Ik moet nog wel inzoomen (dat moet ik op een iPad eigenlijk ook, en op mijn computer staan ook alle pagina's op 110%) maar wel zo dat alle tekst nog in één keer op het scherm past. Websites maakt hij automatisch smaller, dat is ook fijn. Alleen met typen is het nog even wennen, want dat is soms een beetje een gepriegel. Verder vind ik het formaat hartstikke fijn!

DSC_1422


Het viel me meteen al op hoe snel hij was. Misschien komt het omdat ik mijn oude HTC Wildfire gewend ben, maar in plaats van 3 minuten deed hij slechts 3 seconden over het downloaden van een app. En dat gewoon op hetzelfde netwerk! Maar niet alleen qua downloaden, ook met het laden van apps en het wisselen van scherm is hij razendsnel. De camera aan de voorkant stelt niet veel voor, maar ik kan er dus wel mee videobellen. Er zit geen 3G op, maar dat heb ik ook helemaal niet nodig. Hij heeft 32 GB opslaggeheugen en ik kon al meteen updaten naar de nieuwste versie van Android, dus dat is mooi!

DSC_1431

En waar ga ik hem voor gebruiken? Natuurlijk heb ik er eerst Twitter, Facebook en een paar spelletjes opgezet. Maar naast leuke doeleinden, wil ik hem ook voor school gaan gebruiken. Voor Engels gebruiken we Evernote als 'schrift'. Eerst moest ik al mijn aantekeningen overtypen en dat hoeft nu dus niet meer! Voor steeds meer vakken krijgen we opdrachten op de computer. Ik raak al-tijd afgeleid als ik dingen op de computer moet opzoeken. Op een tablet ben ik minder snel geneigd andere dingen te gaan doen (ook al heb je in één klik die leuke app opgestart), dus voor kleine opdrachtjes werkt dit voor mij ideaal. Bij ons op school mag je gewoon een tablet gebruiken in de les. En tsja, daar kan ik natuurlijk mooi een beetje misbruik van maken. Onder Engels gingen we iets lezen wat ik al gelezen had, dus kon ik stiekem beginnen aan dit blogje, haha.

DSC_1425

Ja, ik ben erg blij met mijn tablet!  Ik heb nog niet heel veel apps, dus suggesties zijn zeker welkom! Als jullie het leuk vinden zal ik over een paar weken wel een What's on my tablet of een artikel over mijn favoriete apps maken.

Ben jij ook zo'n gadgetfreak? En wat zijn jouw favoriete apps?