Pagina's

Get to know me better (tag)

get to know me better tag
Ik stond al een paar keer op het punt om deze tag in te vullen, maar ik deed het elke keer toch maar niet. Toen ik hem nogmaals tegenkwam bij Marjolein dacht ik: ach, waarom ook niet? Ik vond de vragen leuk en persoonlijke tags vind ik altijd leuk om te lezen. Ik heb deze tag gisteren ingevuld, om 11 uur 's ochtends. 

Geboortejaar: 1996

Hoe lang ben je? 1.71. Na de zomervakantie kwam ik erachter dat ik toch nog een centimeter gegroeid was. 1.70 meter is voor mij de perfecte lengte, en natuurlijk maakt die ene centimeter geen verschil, maar ik ben toch bang dat ik nóg verder groei. Gelukkig is dat tot nu toe niet gebeurd!

Waar dacht je aan toen je vanochtend wakker werd? ****, waarom ging mijn wekker niet af????  Het was de bedoeling dat ik om kwart voor acht zou opstaan en de hele dag zou gaan leren. Helaas heb ik weer te lang geslapen waardoor ik weer hoofdpijn heb. Vanmiddag doe ik een nieuwe poging!

Waar ben je op dit moment? In mijn slaapkamer, aan mijn bureau.

Single/Relatie? Single


DSC_1469
Beschrijf jezelf kort, maar krachtig: Oooh wat haat ik dit soort vragen. Ehhm.. ik ben een 16-jarige, vrolijke, bakkende, stressende, georganiseerde, brildragende, sociale blogger.

Guy-/Girlcrush: Ik kijk nooit televisie of films en de artiesten naar wie ik luister zijn ook niet echt personen om een kleine crush op te hebben, haha. Deze vraag kan ik dus eigenlijk niet beantwoorden.

Wat zou je op dit moment graag willen? Dat de toetsweek alvast voorbij is, en dat ik CKV afgerond heb. CKV is het meest nutteloze vak dat ik ooit heb gehad, maar ze verwachten wel dat ik nog even in 5 VWO een dansvoorstelling, toneelvoorstelling en filmhuis ga bezoeken. En iets ga knutselen van gerecycled materiaal…

Wat is je doel van het leven? Gelukkig worden. Tsja, dit is echt een stom antwoord maar het is wel zo. Ik weet nog niet wat ik later wil gaan worden en of ik wel kinderen wil. Dat zie ik allemaal nog wel. Als ik maar gelukkig word! Wel wil ik ontzettend graag een keer op wereldreis.

Waar ben je bang voor? Dat ik ziek word/een ongeluk krijg/er iets met me gebeurt waardoor ik niet meer naar school kan en heel veel mis. In mijn dagelijkse leven ben ik daar niet mee bezig hoor, maar dit is wel het ergste wat me zou kunnen gebeuren.

Heb je je rijbewijs? Nee. In principe zou ik over een week mogen beginnen met rijlessen maar ik zie mezelf de komende tien jaar écht nog niet in een auto zitten!


Nagellak of lipstick? Ik droeg al bijna nooit nagellak en sinds het van mijn werk niet meer mag, helemaal niet meer. Dan kies ik dus voor lipstick!

Wat is je favoriete seizoen van het jaar? De zomer! Ik heb het heel snel koud en ik hou gewoon van zon. De zomervakantie is de enige periode waarin ik me relaxt voel, en bij zomer moet ik denken aan barbecueën, ijsjes, zwemmen en boeken lezen. Heerlijk!

Wil je ooit gaan trouwen? Nee. Of nou ja, het is geen must voor mij. Ik vind niet dat je moet trouwen om je liefde te bewijzen of zo.

DSC_0103

Ben je een healthy-freak? Nee, daarvoor ben ik veel te dol op bakken, haha. Oké, ik eet wel elke dag fruit en ik heb bepaalde ongezonde dingen (snoep, chips en frisdrank) uit mijn leven geband. Ook zorg ik dat ik niet te veel eet, ik drink genoeg water en ik sla nooit een maaltijd over. Maar ik eet wel elke dag een paar zoete dingen. Zonder schuldgevoelens overigens. Qua sporten komt het bij mij niet verder dan twee keer per week een Youtube-workout.  Ik zou wel gezonder willen leven en ik verlang soms echt naar gezond eten, maar echt een healthfreak zou ik mezelf niet noemen.

Wat voor kleur haar/lengte heb je? Blond, in de zomer met wat lichtere plukjes en in de winter met donkere. Ik vind mijn haar iets te geel, soms lijkt het zelfs groenig, maar ik zal het niet zo snel verven. Mijn haar is redelijk lang.

Welke kleding en/of make-up item wil je op dit moment heel graag? Ik wil graag laarsjes, omdat mijn voeten het niet op All Stars gaan overleven. Maar ik kan nergens leuke vinden.

Heb je tattoos/piercings? Nee

Draag je een bril? Ja, al sinds mijn vierde. Ik heb hem ook echt zeventien uur per dag op, altijd dus haha.

Wat is jouw perfecte pizza? Gewoon iets simpels. Mozzarella, ham, en basilicum of zo. Dat vind ik in elk geval de lekkerste pizza-ingrediënten.

 Wat is je favoriete eten/drinken? Eten: alles wat Italiaans is. Drinken: Carvan Cevitam in de smaak cassis, of gewoon water. Of mango-sinaasappelsap!

Wat is je favoriete parfum? Moet ik kiezen? Ik vind al mijn parfums van The Body Shop lekker.

Wat is het laatste wat je kocht? Een trui bij H&M en een bodylotion en parfum in de sale van The Body Shop. Oh, en een broodje + sapje bij La Place en Starbucks!

Wat deed je vanochtend om 8:00? Het was de bedoeling dat ik toen onder de douche stond, maar helaas lag ik nog te slapen.

DSC_1528

Favoriete ijsje? Half Baked van Ben & Jerry’s! En Italiaans ijs, daarvan probeer ik zo vaak mogelijk een andere smaak uit. Maar vanille, chocola en mango blijven mijn favoriete smaken daarvan.

Ben je een hevige slaper, of sta je altijd vroeg op? Om te voorkomen dat ik te lang slaap (hoofdpijn!) zet ik in het weekend ook gewoon een wekker rond een uur of 9, maar als ik dat niet doe wordt ik ook altijd wel voor 10:00 uur wakker. Niet vroeg, ook niet laat dus. Dus ik zit er een beetje tussenin!

Wat zijn je plannen voor 2013? Zo veel mogelijk leuke dingen doen! Maar tegelijkertijd wel met goede cijfers overgaan haha.

Met hoeveel kussens slaap jij? Eentje. Wel een dikke, met zo’n schuimrubberen laagje erin.

Ben je een ochtend of een avond persoon? Ik ben sowieso een avondmens!

Ben je geordend of rommelig? Ik ben heel geordend, anders word ik ook echt gek. Ik maak continu lijstjes, ruim altijd mijn kamer op en ik hou van routine (in zekere mate dan).

P1210928


Wat wil je op dit moment graag zien? De zon! Het is echt van dat grauwe, saaie weer vandaag.

Wat verwacht je in 10 jaar bereikt te hebben? Ik heb géén idee! Ik hoop dat ik een hele leuke studie heb afgerond en een hele leuke baan kan vinden. Hopelijk wel in een grote stad, of in een ander land. Maar daar is het nog wel een beetje vroeg voor: over tien jaar ben ik ‘pas’ zesentwintig.

Wie mis je op dit moment? Echt missen is een beetje overdreven, maar ik had heel veel mensen wel graag willen zien deze vakantie. Dat is helaas niet gelukt, want ik had de afgelopen weken echt nodig om uit te rusten. Eén van die personen is Jessica. Haar ken ik al heel erg lang, onze vaders hebben namelijk in hetzelfde studentenhuis gewoond. En nu gaan we zelf ook gewoon winkelen en logeren! Ze heeft ook een hele leuke blog, neem zeker even een kijkje!

Wat is je favoriete lichaamsdeel van jezelf? Mijn benen. Ze zijn lang en best slank. Minder handig met broeken kopen, maar wel mooi vind ik zelf.

Ben je verlegen? Tot anderhalf jaar geleden had ik volmondig ja geantwoord, maar nu kan ik met zekerheid zeggen dat ik dat niet meer ben.

Heb je een accent? Nee, volgens mij niet. Wel betrap ik mezelf er vaak op dat ik woorden niet afmaak en soms dus een beetje plat praat, haha.

Heb je zussen/broers, hoe oud? Mijn broertje Willem is dertien jaar oud.

Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit? Om 07:10 opstaan, klaarmaken, om 07:55 richting school. Rond half vier ben ik thuis, dan ga ik lekker wat eten en drinken, blogjes lezen/blogposts schrijven/alvast aan mijn huiswerk beginnen. Dan avondeten, en dan weer verder met waar ik voor het eten mee bezig was. Het ligt er een beetje aan, maar nu aan het einde van de periode is het vooral huiswerk. Ik probeer 23:00 uur te stoppen en dan ga ik om twaalf uur naar bed.

Op dinsdag ben ik 16:30 uur thuis en moet ik 18:30 richting mijn werk. Op woensdag ben ik 13:45 thuis en moet ik 16:30 uur naar mijn werk. Dan is het een beetje improviseren met de tijd en doe ik verder niet zo veel.

En dat was hem! Ik ga deze keer geen mensen taggen, maar je mag de vragen altijd overnemen. Dat heb ik immers ook gedaan, haha.