Pagina's

Goede voornemens voor 2013


tarafirma

Een paar dagen geleden liet ik jullie al zien wat er met mijn voornemens van vorig jaar terecht is gekomen, en vandaag, op de eerste dag van het nieuwe jaar, is het tijd voor nieuwe voornemens! Ergens vind ik goede voornemens nog steeds een vreemde gewoonte, en ik vind nog steeds dat je het hele jaar door goede voornemens kunt maken. Toch is het maken ervan wel een goede manier om te kijken wat je nou nog aan jezelf wilt en kunt verbeteren. En met een beetje zelfreflectie is nooit iets mis, toch?


Minstens 250 blogposts schrijven
Ik begin maar meteen met het lastigste doel. Dat zou je op het eerste gezicht niet denken, want er zitten 365 dagen in een jaar, en 365-250=115. Dat betekent dat er 115 dagen géén blogpost online hoeft te staan. Maar toch, afgelopen jaar heb ik 130 blogposts geschreven, iets meer dan de helft van 250 dus. Toch heb ik dit doel voor mezelf gesteld, omdat ik het echt leuk vind om te bloggen. 2012 was een erg goed jaar voor Lisa Loves, en dat wil ik heel graag voortzetten in 2013!

Gerichter aan school werken
Dit is dus eigenlijk gewoon een manier om te zeggen dat ik productiever wil worden en minder uit wil stellen, maar dat zijn zulke vage doelen! Dit doel is natuurlijk ook niet erg duidelijk, maar zegt wel beter wat ik wil: minder uitstellen en één of meerdere momenten per dag doelgericht aan school werken. De afgelopen jaren zat ik op mijn laptop en deed ik ondertussen wat aan school. Ik was dus veel tijd kwijt aan bijna niks, en dat is denk ik ook de oorzaak van mijn stress en slaaptekort. Misschien is dit nog wel lastiger dan het vorige deel, want productiever worden doe je niet zomaar. Daarom heb ik de afgelopen dagen heel wat research gedaan. Daar ga ik een serie blogposts over schrijven, want ik denk dat het grootste deel van jullie wel last heeft van uitstelgedrag. Die zien jullie vanzelf wel verschijnen!

Op tijd naar bed gaan
Eentje van vorig jaar! Hier was ik al goed mee op weg, maar ik wil dit wel heel graag doorzetten! Elke dag om half twaalf richting mijn bed gaan, zodat ik goede nachten van zeven uur kan maken. Zo simpel en concreet is dit doel, haha.

Zo veel mogelijk leuke momenten vastleggen en eindelijk mijn fotocollage maken
Dit is weer een voornemen van vorig jaar waar ik dus nog iets verder in wil gaan. Ik moet vaker mijn camera meenemen en hem ook vaker gebruiken. Ik heb drie goede vriendinnen met wie ik gewoon geen foto's heb! In mei ga ik met school naar Berlijn, en deze keer neem ik mijn camera wel mee. In Polen en bij het tegenbezoek had ik daar geen zin in, en nu heb ik dus hele slechte foto's, jammer! Dit allemaal zodat ik eindelijk een fotocollage boven mijn bed kan maken. Dat wil ik al heel lang doen, maar het komt er gewoon niet van!

Mezelf niet vergeten en héél veel leuke dingen doen!
Oei, weer een lastige, maar wel iets wat ik heel graag aan mezelf wil veranderen. Het klinkt heel stom, maar soms vergeet ik mezelf een beetje. Dan besteed ik zo veel tijd aan school en wil ik alles zó goed doen... Ik vind het lastig om te ontspannen terwijl er nog honderd dingen zijn die me achtervolgen.  Ik moet meer tijd nemen voor mezelf, vaker een boek lezen, in bad gaan en films kijken.

Maar lunchen en shoppen met vriendinnen, naar  feestjes gaan of gewoon chillen op de bank en urenlang over van alles praten is voor mij ook ontspanning. Afgelopen jaar is het me redelijk gelukt om ten minste om het weekend iets leuks te doen, want dat heb ik nodig. Ik hoef niet tot diep in de nacht uit, maar elke zaterdag in mijn eentje op de bank zitten vind ik ook niks. Daarom wil ik in 2013 zo veel mogelijk leuke dingen ondernemen met vrienden en vriendinnen!