Pagina's

Hoe was mijn kerstvakantie?


BELLs byThiago Marra


Gelukkig heb ik vandaag studiedag en kan ik nog één dagje van mijn vrijheid genieten, maar morgen moet ik toch echt weer aan de bak. Mijn kerstvakantie is dan officieel voorbij. Eigenlijk heb ik helemaal niets gedaan deze vakantie, maar toch zijn de afgelopen twee weken voorbijgevlogen! Vandaag vond ik het weer eens tijd voor een persoonlijke update, met wat ik in mijn vakantie heb gedaan (niet veel dus) en wat dingetjes over school.

citiesinflames:

Rhodes by VeronikaK. on Flickr.
Rhodes by VeronikaK. on Flickr.

Vakantie was echt even wat ik nodig had. Ik ben de eerste week voor mijn doen vroeg naar bed gegaan, rond elf uur. Al mijn moeheid van de afgelopen weken kwam er echt even uit. Ik functioneer prima op zeven uur slaap, als ik maar doorga. Door school moest ik elke dag wel om 07:00 uur opstaan, en eigenlijk merk ik dan noot ets van mijn moeheid. Maar als je dan langer kán slapen...

disporum:

untitled by carninscatola on Flickr.

untitled by carninscatola on Flickr.


In het eerste en laatste weekend van de vakantie heb ik vooral aan school gewerkt. Dat is ook belangrijk, want nu kan ik het gewoon op mijn eigen tempo doen, zonder stress. Ik heb dus bijna alles afgekregen wat ik wilde doen en daar ben ik heel blij om! Aanstaande vrijdag begint de toetsweek namelijk al. Ik heb deze periode elf toetsen en een mondeling. Gelukkig hoef ik niet vreselijk veel te leren, want Frans is een leestoets, Engels een schrijftoets, rekenen is alleen een beetje oefenen en informatica, godsdienst en ANW hebben niet heel veel stof. Het wordt wel zwaar, zeker aangezien ik vier toetsen van honderdveertig minuten heb (waarvan twee op één dag, aah!) en ik geen dag vrij heb, maar ik heb er wel vertrouwen in.

cannolis:

deep sea divers by Archibald. on Flickr.

Zoals ik al zei was dit een heerlijk rustige vakantie. 25 en 26 december heb ik met familie doorgebracht. Eerste Kerstdag gingen we fonduen, Tweede Kerstdag zat ik om tien uur al in de trein om naar mijn nichtje te gaan en hapjes voor bij de koffie te maken. Mijn oom en tante die in Slovenië wonen hadden een Sloveens diner voorbereid, en het was best lekker! Die vrijdagavond kwamen er een aantal klasgenoten chillen.  Maandagavond heb ik oud en nieuw gevierd met wat klasgenoten, het was echt supergezellig!  Ik ging niet eens naar de stad en toch was ik pas om vier uur thuis, haha. Natuurlijk was ik toen over mijn moeheid heen, dus ik sliep was om kwart over vijf. Dinsdag was ik natuurlijk behoorlijk duf, maar woensdag ging ik shoppen met een vriendin in Utrecht en 's avonds weer werken. 

En ja, dat was mijn vakantie. Verder heb ik een beetje geblogd en zo, prima eigenlijk. Ik hou ervan om bezig te zijn hoor, maar ik de herfstvakantie was ik welgeteld één dagje vrij. Dan is dit wel weer een lekkere compensatie! Wat heb jij deze vakantie gedaan? Deed je net zo rustig aan als ik, of ben je juist heel actief geweest?