Pagina's

I caught a frog!

Sommige mensen hebben een fobie voor kleine kriebelige beestjes. Of voor insecten, reptielen en amfibieën. Ik heb daar helemaal geen last van, en toen ik mijn moeder een uurtje geleden keihard hoorde gillen dat er een kikker zat, was ik niet zo bang.

Ik had dan nog nooit een kikker gevangen, dus dit was weer wat nieuws:P. Eerst ging ik de kikker uitgebreid fotograferen en hij bleef nog stil staan ook! Toen ik de kikker heel voorzichtig aanraakte, sprong hij een halve meter de lucht in. Dat was niet erg, want hij stond nu veel beter zodat ik hem mooi kon fotograferen.



Ik heb de kikker uiteindelijk een paar keer gevangen met de zeef. Toen hij daar even zat, bedacht ik me dat ik het beste de kikker op de rand van de zeef kon duwen met een keukenpapiertje, en dan tegelijkertijd de zeef voorzichtig omdraaien. Dat was gelukt en ik bracht de kikker snel naar de tuin.
Toen mijn moeder even later kwam (ze was in de keuken aan het bellen) vroeg ze:"Waar is die kikker nou?" Toen ik zei dat ik de kikker had gevangen, vond ze dat heel knap van me. Ik dacht, het is maar een kikker maar mijn moeder denkt daar dus anders over:P

En nog even iets over mijn toetsweek: Frans ging aardig, atuurkunde niet echt heel goed (geodriehoek vergeten, had hem nog klaargelegd #$%^&*&%) Nederlands ging aardig goed, en Engels ging ook wel goed. Ik heb er dus een best goed gevoel over! Nu nog mijn moeilijkste toetsen: Duits, geschiedenis, wiskunde en biologie. Aardrijkskunde gaat wel, die methode is veeel te makkelijk(we krijgen volgend jaar een nieuwe, ik hoop dat we dan eindelijk wat doen onder de les) en Engels grammatica is ook niet zo moeilijk. En dan ben ik klaar! Ik hoop dat ik wat meer aandacht kan besteden aan artikelen, want dit is niet écht een uitgebreid artikel.

xxx Lisa