Pagina's

Mijn favoriete TV-programma's

Veel televisie kijk ik niet. Ik heb een paar vaste series, kijk soms mee naar het journaal, en als ik me verveel kijk ik soms een film of naar MTV. En ik kijk natuurlijk de wedstrijden van het Nederlands elftal. Dit artikel gaat dus over die vaste series.

America's/Benelux/? Next Top Model
Deze programma's volg ik al drie jaar met een vriendin die bij mij in de straat woont. We kijken het omdat het leuk is dat ze model worden, maar het allerleukste vinden we de ruzies. Ze kunnen echt ruzie maken om van alles en niets, en dat is heel leuk om te zien. Het is dus een afvalrace, waar ergens tussen de 10-13 meiden meedoen aan de laatste ronde. De Amerikaanse/Australische versie vind ik leuker, omdat de presentatoren en de opdrachten leuker zijn. Alleen de finale van deze twee zijn toch wel wat minder leuk dan die van Benelux.

Dit programma is op dit moment niet te zien, maar in september komt er een nieuwe BNTM op RTL 5.

Project Runway/Catwalk
Ja, alweer een afvalrace. Dit programma kijk ik soms achter .NTM aan, maar het vorige seizoen heb ik voor het eerst helemaal gezien. Voor de mensen die niet weten wat het is: dit is een ontwerpwedstrijd, weer met een stuk of tien deelnemers, die strijden om geld voor een eigen collectie. Ik vind allebei landen ongeveer even leuk, maar Heidi Klum vind ik leuker dan Renate Verbaan.

Dit programma is op dit moment niet op TV te zien, en ik weet ook niet wanneer het weer komt. Meestal is het op maandag om half 10, na ..NTM

Wie is de mol?
Wie is de mol is een programma waar 10 'bekende'(ik ken meestal de helft niet) Nederlanders aan mee doen. Eén iemand is de Mol, en die saboteert de opdrachten die de deelnemers moeten uitvoeren, zodat er zo min mogelijk geld in de pot komt. Aan het eind van de dag is er een test over de mol, en wie de meeste vragen fout heeft moet naar huis (de mol dus niet, die komt sowieso in de finale). Als je de verkeerde mol in je hoofd hebt, heb je dus ook meer vragen fout. Dit is heel leuk om te kijken, omdat ze elkaar allemaal verdenken, en iedereen haalt molacties uit. Dan doen ze dus per ongeluk expres iets fout, omdat ze verdacht willen worden. Dan gaan mensen dus de test over jou invullen, en hebben ze allemaal vragen fout. Dan is de kans voor jou groter om naar de finale te gaan. Het is ook leuk om te speculeren wie de mol is, want dat weet je zelf ook niet. Er zijn ook stiekeme aanwijzingen, maar omdat er zo veel gezegd wordt weet je niet wat wel een aanwijzing is en wat niet. De allerlaatste uitzending is een soort reünie, en dan wordt de winnaar, mol en de aanwijzingen bekend gemaakt. Dat is echt heel leuk om te zien, maar deze hele serie is leuk.

Dit programma is op dit moment niet op tv, maar als het weer komt is het waarschijnlijk op donderdag om half 9.

Ik hou van Holland
Dit is weer eens wat anders dan een afvalrace. Ik denk dat jullie dit allemaal wel kennen, een typisch Hollandse quiz. Ik vind dit leuk om te zien op zaterdagavond, want ik heb dan meestal niets te doen. Dit programma is echt verschrikkelijk flauw, vooral toen Beau er nog in zat. Peter is ook heel leuk, maar met Beau was het toch iets leuker.:P Ze zijn vooral flauw bij de opdracht waar ze een verhaaltje moeten doorgeven, en dan moet de laatste er tien belangrijke woorden uithalen. Dan is het verhaal natuurlijk al helemaal verdraaid, en zijn veel steekwoorden weg. Maar de andere opdrachten zijn ook leuk om te zien!

Ik hou van Holland is op dit moment niet op televisie. Ik weet niet wanneer er een nieuw seizoen komt, maar bij het volgende grote feest (Sinterklaas dus:P) is er weer een uitzending. Net zoals bij bijvoorbeeld Koninginnedag en het begin van het WK.

Dit waren dus de TV programma's die ik meestal kijk. Soms kijk ik nog Gossip Girl op internet, de TV Kantine en Hello Goodbye, maar dat is niet zo vaak.

Waar kijken jullie vaak naar?

xxx Lisa