Pagina's

Wayfarer

Al 10 jaar lang worstel ik met brillen. Ik kan niet goed ver kijken, en als ik mijn bril af doe word ik heel snel moe. Ik heb wel plusglazen, omdat ik een cylinderafwijking heb. In de eerste heb ik lenzen geprobeerd, maar ik kon er niet goed tegen. Dus ik moet eerst weer een paar jaar wachten.
 Ik heb dan ook nog nooit een zonnebril gehad, alleen voorzetglazen (OMG, wat zijn die dingen lelijk, maar mijn ogen werden nog beter dus een zonnebril was te duur). Maar nu krijg ik er toch een voor mijn verjaardag!

Gisteren ben ik met mijn moeder naar de opticien geweest, om te kijken. Ronde brillen staan mij niet zo, maar dat maakt mij niet uit. Ik wist al lang welk montuur ik wilde, en dat was een Wayfarer! Gelukkig stond hij heel mooi bij mijn gezicht, beter dan een ronde, een ovale of een pilotenbril. Ik heb een paar modellen gepast, maar de kleine (de 'originele', zoals op de site staat) stond me het beste.

Alleen ik zit te twijfelen. Want de kleur bril die ze in de winkel hadden was rood. En ik heb helemaal niks met rood. Maar hij stond me wel heel mooi! Ze hadden van de andere modellen (en ook van dezelfde) ook nog blauw, en printjes zoals die van een metrokaart. Maar rood stond me het mooist. Als je echt interesse hebt in een andere kleur, kunnen ze die voor je bestellen. Maar in een boekje zijn de kleuren heel anders, en je weet niet hoe het bij je gezicht staat. En rood stond me mooi. Als je turquoise neemt, maakt dat je gezicht veel koeler, rood houd je gezicht warm.. En roze of knalgeel durf ik niet, want over 7 jaar moet ik hem nog leuk vinden. Wit en zwart word hem sowieso niet, want dat vind ik persoonlijk te hard. En paars, een mooie kruising tussen rood en blauw hebben ze niet.

nu zit ik echt heel erg te twijfelen. Aan de ene kant denk ik, hij staat je mooi, neem hem gewoon! Maar aan de andere kant, rood en geel zijn echt de twee kleuren waar ik niks mee heb.
Dus ik ga beginnen om de mening van anderen te vragen, en dan ga ik maandag terug. Hij moet er natuurlijk wel in de zomervakantie zijn, en mijn glazen moeten speciaal op maat gemaakt worden.


Dus, wat vind jij? Moet ik een rode nemen of toch een andere kleur? 


xxx Lisa

Hier nog even een crapkwaliteit foto van mijn moeders mobiel.De bril zit ook niet goed op m'n neus en er zit een stomme sticker op, maar toch even voor het idee.