Pagina's

Mijn camera

Ik heb mijn camera al 2 jaar lang maar ik ben er nog steeds erg blij mee. De kwaliteit is niet te vergelijken met de spiegelreflex van mijn moeder maar hij maakt nog steeds mooie foto's. Ik heb het over de Panasonic Lumix DMX-FS3.



Toen we een camera gingen uitzoeken voor mijn verjaardag vonden mijn ouders hem iets te duur (toen was hij €159). Maar ja, als je een mooie hebt gezien ga je alles vergelijken met die. Ik wilde geen andere want hij is zo mooi! Hij is babyblauw en de randjes om de lens glimmen echt heel mooi. (dat zie je op het plaatje dus niet)

Ik wilde hem ook omdat hij 8.1 megapixel heeft, en dat was 2 jaar geleden best veel. 8.1 megapixel is genoeg voor 10x15 foto's (als je ze print) en voor foto's voor de site. Hij heeft alleen 8.1 megapixel als je hem op Intelligent Auto zet, maar dat maakt niet veel uit. Hij heeft 3x optische zoom maar ik gebruik die knop nooit, ik maak liever een uitsnede met de computer.

De besturing is heel handig. Ik haat die draaiwielen dus ik ben blij dat deze een schuifje heeft.(1) De fotostand kan je aanpassen met de mode knop (2). Zo ben je niet de hele tijd bezig met het schuifje. Hij heeft lekker veel standen zoals zelfportret, landschap, nachtlandschap, sterrenhemel, voedsel, sneeuw, burstfunctie, strand, luchtfoto en zelf voor huisdieren en baby's (die bewegen snel) en nog veel meer, maar ik gebruik meestal intelligent auto.



Ik ben blij met de resultaten van de foto's, ik heb niet veel last van ruis (wel in het donker, maar dat is logisch) en hij is heel makkelijk in gebruik. Het enige nadeel is de filmfunctie. De microfoon is niet heel goed en ik heb niet zo'n harde stem. Maar ik begrijp het wel, tegenwoordig worden er camera's gemaakt met goede filmfuncties en twee jaar geleden nog niet. En de filmpjes worden gemaakt in .MOV. Een tijdje geleden werkte dat niet met movie maker, maar in de nieuwe versie geloof ik wel.

Ik zou aan de ene kant best een nieuwe willen (spiegelreflex!) maar mijn moeder heeft er ook al eentje en ik ben gehecht aan deze camera. Ik kan hem niet aanraden of zo, omdat deze camera al lang niet meer gemaakt wordt. Ik zelf ben er in elk geval heel tevreden mee!

xxx Lisa