Pagina's

Laptop kapot

Een tijdje geleden schreef ik een artikel over hoe blij ik wel niet was met mijn laptop. Hij deed nooit raar en viel nooit uit. Ongeveer een week nadat ik dat artikel had geschreven, viel hij steeds vaker uit. Zaterdag, toen het weer twee keer was gebeurd, zei mijn moeder dat ik er snel een keertje mee naar de winkel moest. Misschien net iets te laat, want zondag startte hij niet meer op.

Ik ben net naar de winkel geweest, en daar bleek dat het waarschijnlijk aan het moederbord ligt. Mijn laptop gaat aan, de ventilator gaat aan, en na twee seconden (waar hij begint met opstarten) gaat hij weer uit. Er zit geen garantie meer op, dus de reparatie kost zoveel geld dat we beter een nieuwe kunnen kopen. Mijn  moeder wil dat ik nu een desktop krijg, maar dat wil ik zelf liever niet.

Gelukkig zijn al mijn bestanden er nog! De verkoper heeft mijn harde schijf eruit gehaald en in een apparaatje gestopt wat een harde schijf omtovert in een externe schijf. En alles staat er nog op. Als mijn bestanden er niet meer waren zat ik hier nu waarschijnlijk huilend dit artikel te schrijven, maar gelukkig is dat niet het geval!

En nu? Overdag kan ik de computer van mijn vader gebruiken, omdat hij dan werkt. 's Avonds moet ik maar kijken of er ergens in huis een computer vrij is.
Ik durf niet om een nieuwe te vragen, omdat ik ook al een nieuwe mobiel heb gekregen. Maar aan de andere kant heb ik hem wel veel nodig voor school. Mijn hele agenda staat op internet en ik moet veel verslagen inleveren via de computer.

Ik kan in elk geval nog steeds artikels schrijven en ik zal ook nog wel Tweeten. Ik kan alle foto's en verslagen nu opslaan op mijn externe schijf. Ik vind het heel erg vervelend dat mijn laptop dood is, maar ik overleef echt wel een tijdje zonder!

xxx Lisa