Pagina's

Lauren Conrad - L.A. Candy


Dit boek kocht ik een hele tijd geleden, toen ik op vakantie was in Amerika. Laatst las ik hem opnieuw, en bedacht ik me dat ik er nog nooit iets over geschreven had. Ik ben niet de eerste blogger die iets over het eerste boek van reality star Lauren Conrad schrijft, maar toch wilde ik mijn mening even met jullie delen. Veel bloggers zijn er enthousiast over, maar wat vind ik nou van dit boek?

In Los Angeles draait het leven om zien en gezien worden. De stad heeft alles: een bruisend nachtleven, hippe designerwinkels, mooie mannen... Jane Roberts en haar beste vriendin Scarlett, nog geen twee weken geleden verhuisd naar L.A., kunnen hun geluk niet op wanneer een tv-producer hen vraagt voor zijn nieuwe realityshow, L.A. Candy. Ja, natuurlijk doen ze mee! Een nieuw chic appartement, gratis designerkleding, toegang tot exclusieve clubs en restaurants die ertoe doen… Wie wil dat niet?
Zodra de show van start gaat, gaat alles razendsnel. Ze worden beroemd en ineens is iedereen in hen geïnteresseerd: oude vrienden, vage kennissen en knappe onbekenden. Het duurt echter niet lang voordat Jane zich realiseert dat in L.A. niets is wat het lijkt. 
Het is  leuk om te lezen hoe het nou écht zit met realityshows. Alles wat je op TV ziet gaat er in het echt heel anders aan toe dan wat er in het echt gebeurd, ook al heet het een realityshow.Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen maar het is echt heel anders! De personages die erin zitten zijn ook wel leuk. Ik heb er niet zoveel op aan te merken maar erg bijzonder zijn ze ook niet.

 Maar verder? Het boek is niet zo goed geschreven. Soms gaat alles heel langzaam, en een paar bladzijden later volg je het opeens niet meer omdat het iets te snel gaat. Ook vond ik sommige stukken en zinnen een beetje vreemd. Misschien is dat meer hoe ze in Californië praten? Natuurlijk is dit Lauren Conrad's eerste boek, en het is een chicklit. Toch had ik liever een boek gehad wat iets makkelijker weg las. Ik weet trouwens niet hoe het met de Nederlandse versie zit, ik heb de Engelse gelezen!

Het verhaal is ook een beetje langdradig, vooral aan het begin. Ik moest het boek af en toe even wegleggen omdat het te saai werd, terwijl ik normaal boeken in één ruk uitlees. Tot de laatste hoofstukken. Opeens gebeurde er veel meer, er kwam meer spanning in... Omdat ik heel graag wil weten hoe het verhaal verder gaat staan de volgende delen nu toch op mijn wishlist!

Kortom: Het is een leuk verhaal maar dit boek kan je beter laten liggen als je van goed geschreven verhalen houdt!

De Engelse paperback kost €10,00, en de Nederlandse €14,95. Beide boeken zijn te koop op Bol.com.