Pagina's

School, hoe gaat het met mij?


Een artikel over school en cijfers, dit is niet de eerste blog waar je dit artikel ziet. Toch besloot ik hier iets over te schrijven, dit is namelijk wel grotendeels een persoonlijke blog, een blog over mijn leven. En omdat school best een belangrijke rol speelt in mijn leven vond ik het toch wel belangrijk om hier iets over te schrijven!

Op school gaat het wel redelijk. Ik sta wel twee dikke onvoldoendes: een 3.9 voor natuurkunde en een 4.2 voor geschiedenis. Die laatste is gewoon een beetje pech, we kregen maar een cijfer voor geschiedenis en dat was bij mij dus net een onvoldoende. Gelukkig heb ik een andere opdracht (filmpje maken met een groepje) wel goed gedaan, dus dat cijfer gaat snel weer omhoog! Voor natuurkunde moet ik gewoon harder werken. Dit is gewoon een vak wat ik niet snap, ik zie er de logica niet van in! Gelukkig kan ik het volgend jaar laten vallen.

Verder is alles boven de 6, dus geen afgeronde voldoendes. Mijn rapport staat niet vol met achten en negens maar ik ben er wel tevreden mee. Met mijn cijfers voor de drie belangrijke vakken ben ik vooral blij: Ik sta een 6.7 gemiddeld. Aan wiskunde moet ik nog wel hard werken: Ik sta nu een 6, wat niet hoog genoeg is als je wiskunde B wil gaan doen. Maar tot nu toe snap ik alles van het hoofdstuk en ga ik gewoon een lekker hoog cijfer halen. Zoals het er verder uitziet ga ik wel over naar de vierde!

Naast mijn cijfers heb ik het ook wel naar mijn zin op school! Het is meestal heel gezellig in de les en ik kan met mijn hele klas wel aardig goed opschieten. De lessen en mijn rooster vallen ook heel erg mee. Als klas hebben we wel aardig wat discussies met de leraren, al is het minder dan vorig jaar. Als klas staan we niet zo goed bekend, veel leraren vinden dat we geen motivatie hebben. Tsja, we zijn nou eenmaal een drukke klas...

Dit was dus even een update over school! Ik kon nog wel veel meer over profielkeuze en zo vertellen, maar dat komt later denk ik nog. :)

Hoe gaat het bij jullie op school?