Pagina's

Fotograferen is nog niet zo makkelijk

DSC_0632
en al helemaal niet met een spiegelreflex. Al bijna 2,5 jaar gebruik ik mijn compactcamera. Hij maakt prima foto’s, maar er zit weinig scherptediepte in en er zit bijna geen zoom in. Omdat de mogelijkheden zo beperkt zijn vind ik het veel leuker om met een spiegelreflex te fotograferen. Zo’n camera kan ik nooit van mijn leven betalen, maar gelukkig heeft mijn moeder er eentje. Gisteren heb ik er weer wat foto’s mee gemaakt, en dat was nog niet zo makkelijk!
Omdat het licht niet heel erg goed was, was het bijna onmogelijk om foto’s van dichtbij te maken. Ik heb heel lang zitten klooien met de instellingen, maar de foto’s werden alleen licht genoeg als je een hele lange sluitertijd nam. Omdat je de camera dan heel lang stil moest houden, werden de foto’s nog niet scherp. Ik heb dus of een andere lens, of een fotostudio nodig.
Toch zijn er een paar foto’s wel goed gelukt, en de twee mooiste ga ik even aan jullie laten zien! Omdat ik de foto’s iets heb moeten verkleinen en Blogger de kwaliteit iets verlaagt komen zie niet helemaal goed tot hun recht, maar ze zijn in elk geval veel beter dan de foto’s die ik met mijn compactcamera maak!

DSC_0588
DSC_0689
Ik ben blij dat er eindelijk wat foto’s tussen zitten die gelukt zijn, maar helemaal tevreden ben ik nog niet. In totaal waren er maar 10 foto’s goed scherp (of scherpgesteld) terwijl ik er een stuk of 120 gemaakt had.
kerst2
Gek genoeg kan ik in Picasa geen plaatjes als .PNG opslaan, sorry dat hij niet helemaal scherp is! Ik heb helemaal geen kerstgevoel terwijl het toch echt kerst is vandaag! Vanavond ga ik lekker gourmetten met mijn ouders en broertje, en morgen ga ik naar mijn familie toe. Ik vind kerstdiners bij mijn familie nooit zo leuk omdat we in een soort koude schuur eten waar nogal weinig ruimte is, maar het is wel leuk om de familie weer eens te zien!
Omdat dit toch al zo’n rommelig artikel is ook nog even een kleine mededeling: Mijn laptop heeft weer eens kuren. Altijd in de vakantie, hij vind me niet aardig of zo? In elk geval, een paar dagen geleden deed hij twee uur over het opstarten. Hij ging wel aan, maar in plaats van al die opstartdingen bleef het zwart. Na twee uur was hij eindelijk opgestart, maar nadat ik hem even later op stand-by zette deed hij weer hetzelfde. De laptop startte alleen niet meer op. Vannacht heeft hij een hele nacht aangestaan en vanochtend was hij wel opgestart, maar als iemand hem nu uitzet heb ik een dag geen laptop meer. Ik hoop dat ik hem niet per ongeluk uitzet, zodat ik gewoon artikels kan blijven schrijven!