Pagina's

Fotograferen is nog niet zo makkelijk – het vervolg

Herinneren jullie je dit artikel nog? Hierin schreef ik dat ik het nog een hele opgave vond om een scherpte foto te maken met de spiegelreflex van mijn moeder. Vrijdag was ik de hele middag vrij en de zon scheen, dus heb ik het nog eens geprobeerd. Deze keer heb ik handmatig scherpgesteld, zodat ik dichterbij kon komen. Benieuwd of het deze keer wel gelukt is? Lees snel verder!


DSC_0977
DSC_0987
DSC_1014
DSC_1029
DSC_1027
Dit begint erop te lijken! Het licht is nog niet helemaal goed (wit is niet echt wit) maar dat kan ik later nog op de computer aanpassen, deze foto’s zijn namelijk onbewerkt. Alleen de laatste is iets bijgesneden. Maar het belangrijkste: ze zijn scherp! Handmatig scherpstellen is even wennen aan het begin, maar uiteindelijk zijn de foto’s veel beter gelukt. Dat ik wat langer bezig ben voor een goede is altijd beter dan twintig onscherpe foto’s maken voor ik een goede heb.
Oefening baart kunst dus! Ik heb nu niet zo veel interessante voorwerpen om foto’s van te maken, als het weer wat warmer word kan ik ook buiten foto’s maken, maar voor nu moet ik het even met de dingen doen die in mijn huis te vinden zijn!