Pagina's

Lente, waar blijf je?

Lente
Toen ik van de week om twaalf uur voor de tweede keer wakker werd (ik was ziek) scheen de zon. De zon, wat heb ik die gemist! De grauwe, regenachtige winterdagen en kale bomen ben ik nu wel een beetje zat, geef mij maar lente. Maar de zon is niet de enige reden waarom ik zin heb in de lente, er zijn nog veel meer redenen waarom ik uit kijk naar de lente.



De meivakantie: In de meivakantie ga ik vijf dagen naar Berlijn. Misschien niet heel spectaculair, maar ik vind het gewoon heel leuk om een paar dagen weg te gaan! Bovendien kan ik eindelijk eens naar de DM én de winkel waar ik al een jaar naartoe wil: Lush.

Engeland: Eind mei ga ik zes dagen (of vijf) naar Engeland met mijn klas! Net zoals elke schoolexcursie zullen we wel weer allemaal dingen doen die met geschiedenis en aardrijkskunde te maken hebben, moeten we veeeel te lang in de bus zitten en achteraf ook nog eens een verslag schrijven. Toch maakt me dat niet veel uit, het is altijd zo gezellig! Vorig schooljaar zijn we ook naar Engeland geweest en daar vielen alle groepjes weg. Door al die saaie opdracht kom je wel met mensen in contact waar je anders bijna nooit mee praat.

Blaadjes en bloesem: Als ik uit mijn raam kijk, zie ik zo wel tien kale bomen. En daar word ik niet echt vrolijk van! Zodra de lente begint groeien er weer blaadjes aan de bomen terwijl een aantal andere bomen plots vol bloesemblaadjes zitten. Daar word ik dus wel erg blij van!

De pauzes: Ik hou niet van de pauzes in het muffe schoolgebouw, maar om nou buiten te gaan zitten terwijl de gevoelstemperatuur min vijftien is? Nee bedankt! Als het weer wat warmer is kan ik weer gezellig met mijn vriendinnen lunchen op het sportveld of langs het kanaal, onder het genot van een ijsje. Want ook de ijscoman komt elke dag weer langs.

Hebben jullie ook zo’n zin in de lente?