Pagina's

New addiction: Pretty Little Liars

119808_D_0059

Pretty Little Liars, heel mijn timeline op Twitter had het erover. Een serie over vier meiden. Alison, hun beste vriendin, is een jaar geleden spoorloos verdwenen en ze krijgen de hele tijd berichtjes van iemand die zich A noemt.  Toen ik voor het eerst van deze serie hoorde, leek het me helemaal niets. Een paar maanden later probeerde ik toch een aflevering. Na vijf minuten stopte ik weer. Ik weet niet of dat kwam omdat ik gewoon geen geduld heb als het op series en films aan komt, of omdat de eerste vijf minuten me niet zo aanspraken…

Tumblr_lg9udibdg51qa3aiko1_500_large

Nog een maand later kwam ik de eerste twee boeken tegen bij de bibliotheek. Ik besloot ze mee te nemen, misschien zou ik de boeken toch wel leuk vinden (ik vind de boeken ook altijd beter dan de verfilming). En ja hoor, de boeken had ik in no-time uit! Een paar dagen later waagde ik ook een nieuwe poging aan de serie. Ik denk dat het inderdaad de eerste vijf minuten waren, ik vond de serie opeens zo leuk dat ik in acht dagen alle twintig episodes had gekeken.

  P1140948
Jammer genoeg bestaat een seizoen maar uit 22 episodes. Afgelopen dinsdag was de seasons finale, en nu moet ik wachten tot 14 juni. Ik heb deze serie dus net op het verkeerde moment ontdekt! Gelukkig zijn de boeken er nog! Ik vind de boeken en de serie tot nu toe even leuk, maar ik heb alleen de eerste twee boeken gelezen. Deel drie en vier liggen hier nu naast me te wachten om gelezen te worden!  Normaal lees ik boeken van Engelse schrijvers gewoon in het Engels, maar omdat ik de eerste twee delen ook in het Nederlands heb gelezen vind ik het fijner om deze ook in het Nederlands te lezen.

Het enige wat ik niet geweldig vind aan deze serie is de reden waarom ik na die eerste vijf minuten gestopt was, Aria en Ezra. Verder ben ik groot fan van deze serie, ik vind het zelfs leuker dan Gossip Girl! Bij Gossip Girl kijk ik iets te vaak hoe lang het nog duurt terwijl Pretty Little Liars voor mijn gevoel zo afgelopen is! Of ik de boeken of de televisieserie leuker vind weet ik nog niet, maar beide zijn echte aanraders!