Pagina's

Talking about Blogging


talking about blogging
Deze tag kwam ik al op heel veel verschillende blogs tegen. Eerst was ik niet van plan om hem in te vullen, maar omdat ik nogal veel nieuwe bezoekers heb gekregen de laatste paar dagen leek het me toch wel leuk!

Waarom ben je een blog begonnen?
Eind 2009 begon ik met het ontdekken van blogs. Aan het begin was het beginnen van een eigen blog nog niet echt in me opgekomen, maar een paar maanden later leek het me toch wel erg leuk om zelf een blog te beginnen! Voor mijn blog maakte ik trouwens al heel lang sites, maar die bestonden nooit lang en gingen eigenlijk helemaal nergens over.


Hoe kom je aan de naam van je blog?
Veel mensen vinden dat als je geen goede naam kunt verzinnen, je het bloggen nooit lang volhoudt. Ik had dus wel genoeg inspiratie, maar niet genoeg voor een goede naam. Ik had deze naam gekozen als tijdelijke naam, als ik ooit naar bijvoorbeeld een .nl website overstap neem ik wel een andere naam. Hoe ik precies op deze naam ben gekomen weet ik niet meer, hij kwam gewoon in me op denk ik.

Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
Gemiddeld 15 unieke per dag(al zijn het er de laatste paar dagen wel wat meer geworden). Ik weet dat dat heel weinig is, maar ik ben blij met al mijn bezoekers! Ik blog niet omdat ik wil dat zoveel mogelijk mensen mijn blog lezen, ik blog omdat ik het leuk vind. Op zondag is het trouwens altijd (ruim) het dubbele, elke keer verbaas ik me weer over die enorme uitschieter in mijn statistieken.




Wie werken er aan je blog mee?
Deze blog is helemaal van mij, tot nu toe heeft er niemand anders meegewerkt!


Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt door je blog?
Ik heb eigenlijk nog niet echt iets meegemaakt speciaal omdat ik een blog heb. Maar ik vind het wel heel leuk dat ik contact heb met andere bloggers via Twitter!


Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
Ongeveer vijf per artikel. Vergeleken met mijn bezoekersaantal al dit hartstikke veel! Het verschilt trouwens wel heel erg, artikels over boeken en de wat persoonlijkere stukjes krijgen de meeste comments. Ook die waar ik een grote aankoop laat zien (mijn mobiel en zonnebril) zijn populair.
Tumblr_lg06krkj1b1qazh58o1_500_large
Werk je samen met bedrijven?
Nee, dit komt vooral omdat mijn blog niet echt een speciaal onderwerp heb en er natuurlijk niet heel veel mensen zijn die mijn blog bezoeken.


Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Overal en nergens! Vaak van plaatjes die ik op Tumblr of Weheartit tegenkom, of andere blogs. Als ik iets leuks tegenkom wat ik even met jullie wil delen schrijf ik daar iets over! Maar het kan net zo goed onder een
saaie wiskundeles zijn!


Welke bloggers geven jou inspiratie?
Elke blog die ik volg geeft me wel inspiratie. Dat zijn er een stuk of dertig, die ik niet allemaal ga opnemen!

Tumblr_lhdnv7wvmp1qg8n42o1_500_large
Krijg je wel eens negatieve comments?
Ik heb echt nog nooit een negatieve reactie gehad! Volgens mij ben ik echt de enige, haha.


Plaats je elke dag een nieuwe post?
Nee, lang niet elke dag. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dan gaat het toch als een verplichting voelen. Zoals ik in mijn vorige post al zei wil ik dat het gewoon een hobby blijft.


Wat voor soort layout heb je?
Ik kan nu natuurlijk mijn hele layout gaan beschrijven, maar ik denk dat je dat zelf ook wel kunt zien! Ik heb zelf een layout gemaakt met Artisteer en Photoshop.  Ik ben er zelf wel blij mee, hij is simpel en lekker overzichtelijk.

Tumblr_l51p7jhqdp1qzkg1mo1_500_large
Hoe lang doe je over een artikel?
Heel lang, ik ben gewoon (iets te) perfectionistisch. Ik denk dat ik ongeveer drie kwartier bezig ben met het typen en de foto’s invoegen. Over het maken van de foto’s en het bewerken ben ik ook ongeveer drie kwartier bezig. Over zo’n artikel doe ik natuurlijk iets korter, omdat ik alleen maar vragen hoef in te vullen.


Is je blog je bedrijf?
Nee en dat ben ik ook niet van plan. De reden heb ik al een paar keer eerder gegeven: het is gewoon een hobby van me.


Heb je in het echt contact met andere bloggers?
Ik heb nog nooit in het echt andere bloggers ontmoet, al lijkt het me wel heel leuk om dat nog een keer te doen!

Dit waren de vragen! Je mag deze tag gerust overnemen, bijna iedereen heeft hem al gedaan en neemt hem van elkaar over!