Pagina's

School update: toetsweek en profielkeuze

Untitled-1
De mensen die mij op Twitter volgen wisten dit waarschijnlijk al, maar nu ik dit schrijf is mijn toetsweek net afgelopen. Het is niet geweldig gegaan, mede omdat ik woensdag een beetje ziek werd. Naast de toetsweek heb ik deze week ook nog iets anders gedaan wat met school te maken heeft: ik heb mijn profielkeuzeformulier (leuk galgje woord) ingeleverd.
In totaal heb ik negen toetsen gehad, waarvan twee leestoetsen. Vier van die toetsen gingen voor mijn gevoel wel goed: aardrijkskunde, Frans, Nederlands en geschiedenis. Duits, wiskunde, scheikunde en Engels gingen nog wel (eigenlijk ging Engels juist goed, maar omdat die puntentelling zo verschrikkelijk streng is, weet ik niet of ik wel een voldoende heb) en natuurkunde ging bagger. Natuurkunde is gewoon mijn slechtste vak, de toets zou eigenlijk pas de week erna zijn en ik was die dag daarvoor een beetje ziek. Nederlands kan ik wel gewoon maken met alles wat ik in de les heb meegekregen, maar voor natuurkunde moet ik gewoon goed oefenen. Gelukkig is de toetsweek nu afgelopen!

Vorige week heb ik ook mijn profielkeuze gemaakt. Eigenlijk wist ik al een hele tijd welk profiel ik ging kiezen, en al een maand welke vakken, maar tussen twee vakken zat ik nog een beetje te twijfelen. Ik ga economie en maatschappij doen, met als verplichte vakken geschiedenis en economie, wiskunde A, Frans, Duits, filosofie en informatica. Over informatica heb ik wel wat horrorverhalen gehoord, maar mij lijkt het wel leuk. Als het echt niets is kan ik het altijd nog laten vallen omdat ik twee keuzevakken doe. Van filosofie weet ik nog niet precies wat ik moet verwachten, maar dat leek me ook wel leuk. Ik heb Duits én Frans gekozen omdat ik gewoon goed ben in talen en er veel meer plezier in zal hebben dan in M&O of aardrijkskunde.

Verder ben ik heel slecht in bètavakken. Niet alleen natuurkunde, ook scheikunde, biologie en wiskunde B zijn niet voor mij weggelegd. Ik heb nu misschien wel een profiel waar ik niet bijster veel mee kan, maar ik weet dat ik later toch niks in de bètarichting ga studeren. Ik heb trouwens geen idee wat ik later wil worden, maar de kans is groot dat het iets met talen wordt!

Maar voordat het zover is moet ik eerst nog de laatste periode zien te overleven. Met een niet zulk leuk rooster, wél natuurkunde en scheikunde, nog een toetsweek… En een excursie van een week naar Engeland, waar ik heel erg veel zin in heb!