Pagina's

Ben ik weer gaan lezen?

lezenEen tijdje geleden vertelde ik jullie in dit artikel dat ik dit jaar weer wilde gaan lezen. De afgelopen paar jaren kwam het er niet zo van, terwijl lezen ooit mijn grootste hobby was. Dat vond ik zonde, dus daarom nam ik me voor om dit jaar weer wat meer boeken te lezen. Maar is daar wel wat van gekomen, of heb ik behalve de Pretty Little Liars boeken geen ander boek meer gelezen?

P1160060Excuses voor mijn onregelmatige handschrift!

Oordeel zelf maar! Op dit moment ben ik in mijn veertiende boek bezig, ik heb er dus al behoorlijk wat gelezen! Ik heb behalve de chicklits die ik normaal lees ook wat boeken uit de kast beneden geprobeerd, want binnenkort moeten we voor Nederlands ook echt wat serieuzere boeken gaan lezen.

De leukste boeken tot nu toe vond ik toch wel de Pretty Little Liars boeken, Lange dagen en de Passievrucht vond ik minder, dat zijn ook de boeken die ik verplicht voor school moest lezen. De grootste verassing was The Kite Runner, die ik moest lezen voor Engels. De eerste tweehonderd bladzijden vond ik helemaal niets, maar uiteindelijk werd het toch heel spannend. Dit vond ik echt een mooi boek, terwijl ik normaal helemaal niet van spannende boeken houd! Nu ben ik bezig in het andere boek van Khaled Hosseini, Duizend Schitterende Zonnen.

Ik heb het lezen wel een beetje ‘herontdekt’, ik ben blij dat ik deze oude hobby weer opgepakt heb!  Ik heb ook gemerkt dat ik beter slaap als ik een boek lees (tenzij het gewoon té spannend is) dan als ik een spelletje speel. Ik lees niet elke avond, maar wel vaak., en anders lees ik ‘s middags wel. Ik moet het nu wel zien vol te houden maar ik denk dat dat wel gaat lukken!

Omdat ik nu halverwege mijn huidige boek ben, ben ik weer op zoek naar nieuwe boeken om te lezen! Ik vind de meeste boeken wel leuk, zolang ze een beetje realistisch zijn (dus niet over vampieren etc.) Dus wat zijn jouw favoriete boeken, of lees je echt nooit?