Pagina's

1 jaar en 7950 berichtjes later

Tumblr_lj8k56vzkh1qhgezyo1_500_largeBron
Aan het begin dacht ik dat ik nooit aan Twitter zou beginnen. Wat is het nut van continu vertellen wat je aan het doen bent? Toen ik begon met bloggen bleek het toch wel heel handig te zijn, vooral om contact te houden met andere bloggers. Ik begon steeds meer tweets per dag te versturen en steeds meer mensen te volgen. Sinds ongeveer tweeënhalve maand volg ik ook mensen die ik in real life ken, waardoor mijn aantal Tweets nog sneller omhoog ging.

En vandaag is het precies een jaar geleden sinds ik mijn eerste berichtje verstuurde. In die tussentijd heb ik 7950 berichtjes gestuurd, wat uitkomt op een gemiddelde van zo’n 22 tweets per dag. Dat vind ik eigenlijk best veel, zeker omdat ik op bepaalde dagen dus bijna niets verstuurde. Op sommige dagen is het dan ook wel weer iets té veel, mijn record ligt op 84 in een dag (oeps!). Op zulke dagen voer ik hele conversaties, ook al weet ik dat Twitter daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Maar eigenlijk gebruik ik liever Twitter dan MSN of een andere site waar mensen kunnen zien of je online bent.

Maar het komt ook omdat Twitter eigenlijk helemaal geen site voor mij is. Ik ben kampioen lange brieven, ansichtkaarten, Hyves-krabbels en mails sturen. Altijd heb ik veel te veel te vertellen en regelmatig komt het voor dat mijn verhaal niet in een tweet past. Toch is Twitter wel mijn favoriete sociale netwerk geworden, ook al zou ik er eerst nooit aan beginnen. Hyves wordt irritant met al zijn nieuwe functies die toch wel verdacht veel op Facebook lijken, en het grootste deel van de mensen die ik ken heeft nog geen Facebook account. Twitter is het enige wat ik een paar keer per dag op mijn telefoon check en wat vrijwel altijd aan staat als ik op de computer zit.

Veel volgers heb ik trouwens niet, het schommelt altijd een beetje rond de vijftig. Ik word ook wel eens gevolg door rare bedrijven waar ik niks mee te maken heb, maar die blokkeer ik. Een keer kreeg ik een raar bericht, gemaakt met Google Translate, van een Braziliaan die contact zocht met mensen uit andere landen. Dat was de enige keer dat ik Twitter wel een beetje eng vond, maar lang leve de blokkeerknop!

Ik denk niet dat ik Twitter snel zat ga zijn en nog wel een tijdje door blijf gaan maar misschien moet ik wel eens wat minder gaan tweeten! Wat vind jij van Twitter?