Pagina's

Toetsweek en FCE-examens

Illustrating my life is fun. :D I know I drew this… but I actually really like it. XD 
Ja hoor, het is weer zover: mijn toetsweek is begonnen! Dit jaar hadden we er elke periode eentje gehad (met lessen) en morgen begint mijn laatste van dit jaar, gelukkig zonder lessen! Hij is wel heel vroeg dit jaar, omdat we de week erna nog onze Engelse examens hebben. Op dit moment zou ik eigenlijk al druk bezig moeten zijn met leren (het is nu zaterdagmiddag) maar het is veel te lekker weer buiten! Gelukkig is het over vier weken officieel vakantie.

Maar eerst moeten we de toetsweek nog even doorstaan. Ik heb echt een rotrooster, waar allemaal dingen niet aan kloppen en waardoor we in de examenweek ook nog toetsen hebben. Ik heb drie leestoetsen (van de vreemde talen dus) en aardrijkskunde, wiskunde geschiedenis en natuurkunde. Voor Nederlands heb ik geen idee wat we moeten leren, twee toetsen gaan niet door en scheikunde en science hebben we dus de week erna. Nou ja, we moeten het er maar mee doen.
;x; I have over a month until summer vacation begins! I know I’ll miss my friends and everything once school is finally over, but right now it’s just dragging on and on. D;
De Engelse examens zijn voor mijn gevoel belangrijker! 14 juni ga ik mijn FCE-examens maken, First Certificate of English. Deze doe je aan het einde van de onderbouw van TTO. We hebben al proeftoetsen gehad en die waren op zich niet heel moeilijk, maar de beoordeling is wel heel streng. Ik moet dus nog even goed oefenen! Donderdag zijn de mondelinge examens waarvan je alleen de soorten opdrachten kunt bekijken. Echt leren voor deze examens kun je dus niet, oefenen wel!

Verder moet ik natuurkunde en scheikunde goed maken, anders is er een kans dat ik niet over ga. Eigenlijk ga ik er niet vanuit dat ik door zo’n onzinnig vak als gym niet over ga, maar oké. Verder moet ik zorgen dat ik wiskunde, geschiedenis en Engels niet compleet verpest. En mijn examens goed maken dus! Eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in maar ik heb er wel vertrouwen in dat het me gaat lukken!