Pagina's

Tag: show your screen




















Pas geleden ben ik getagd door Fleur voor de Show your Screen tag! De bedoeling is dat je je bureaublad laat zien, toelichting geeft en de tag aan een aantal anderen doorgeeft. Dat laatste skip ik want ik heb eigenlijk geen idee wie ik zou moeten taggen. Die andere twee doe ik natuurlijk wel, lees snel verder om mijn bureaublad te bekijken!

Eigenlijk heb ik vier verschillende achtergronden die elkaar elke drie minuten afwisselen. Ik ben een afbeelding heel snel zat, ik vond het dan ook erg leuk dat je met Windows 7 een diavoorstelling als achtergrond kunt doen!

bureaublad1
Dit zijn ze dus! Alle vier de afbeeldingen heb ik eerst op Tumblr gevonden en daarna op Flickr in de hoogste resolutie opgeslagen. Voor de geïnteresseerden zijn hier de bronnen: Nectarines x Boom x Starbucks x Bloem.
Vastleggen in volledig scherm 1-6-2011 195627
En zo ziet mijn bureaublad eruit! Ik heb alle programma’s die ik nooit gebruik eraf gehaald en eigenlijk gebruik ik nog de helft niet, maar goed. In de linker rij zie je mijn basisprogramma’s en Teach 2000, gewoon omdat hij er goed bij staat zo. In de middelste rij zie je mijn fotoprogramma’s en spelletjes. Picasa voor het bekijken en de basisbewerking Photofitre als ik alleen hoef te verkleinen en Photoshop voor de rest. Met Artisteer maak ik mijn lay-outs. Galapago is gewoon Bejeweled, tegen de verveling als internet eraf ligt. Onderaan mijn favoriete spel: de Sims 2! Dit is niet mijn enige uitbreiding maar die anderen hebben eigenlijk niet veel zin. Rechts nog wat overige programma’s en de prullenbak. Last.fm houdt bij welke muziek ik heb geluisterd, zowel in Itunes als op mijn telefoon.

Schermafbeeldingen3
Maar ik denk dat jullie nog het meest benieuwd zijn naar dat rare eendje! Dat is Rubber Ducky, die laat zien of je computer overbelast wordt of niet en of je aan het downloaden bent. Als je heel veel programma’s open hebt staan, wordt het water donker en hoog, en uiteindelijk gaat het eendje op zijn kop zwemmen. Hij staat altijd op de voorgrond (normaal wel iets meer aan de zijkant) en als je er op klikt maakt hij zo’n badeendgeluidje. Eigenlijk best nutteloos, maar wel leuk.
Dit was mijn bureaublad! Ik tag dus niemand maar als je het een leuke tag vind mag je hem gerust overnemen.