Pagina's

Aardbeien, hazelnoten en groene thee

Tumblr_lm0ved9vpi1qzkfbpo1_500_large
‘Ik ga gezond eten.’ Dit is iets wat ik al heel lang zeg, maar nooit volhodu. Ik ben zo’n persoon die alles kan eten zonder ook maar iets aan te komen. Dat kan een voordeel zijn, maar het maakt je vooral heel erg lui. Waarom zou ik de moeite doen om goed op te letten wat ik eet, terwijl het toch niets uit maakt? Het was natuurlijk niet zo dat ik helemaal nooit fruit nam, of hele zakken chips en repen chocola achter elkaar op at. Maar toch, het was nog steeds niet gezond.



Nu ga ik dus echt gezonder eten. Gezonder dus, niet compleet gezond. Ik kan best proberen om chocola, chips en koekjes compleet uit mijn leven te bannen maar dat gaat toch nooit werken. Sinds een week probeer ik elke dag ten minste een glas frisdrank voor groene thee in te wisselen, en dat is me tot nu toe gelukt! Ik heb dan ook hele lekkere thee (groene thee met cranberry). Ik hou gewoon van smaakjes en probeer er het liefst zoveel mogelijk uit!

Ook eet ik meer noten, en fruit. ‘s Winters vind ik het fruit nooit zo maar zomers fruit heerlijk! Ook eet ik soms hazel- en walnoten. Die vullen beter dan fruit en smaken, behalve dat ze nogal droog zijn, best lekker! Verder eet ik meer brood in plaats van koekjes, alleen brood vind ik eigenlijk niet zo lekker (vooral niet als het een halve dag in mijn tas heeft gezeten) dus daar moet ik nog iets anders op verzinnen.

Ik heb nog een toetsweek examenweek en twee weken niksen voordat het vakantie is, dus mijn ritme wordt sowieso al een beetje omgegooid. Ik ben dus wel heel benieuwd hoe lang ik het ga volhouden!