Pagina's

Mijn 5 vaakst afgespeelde artiesten

Vroeger maakte ik wel een artikelen met mijn favoriete liedjes van het moment. Sinds een tijdje heb ik bijna nooit meer dat ik een paar bepaalde liedjes goed vind, eerder een heel album of een bepaalde artiest. Ik wilde toch weer eens iets over mijn favoriete muziek schrijven en omdat de artiesten toch niet erg veranderd zijn dit over mijn meest afgespeelde artiesten van januari tot juni! Ik gebruik trouwens Last.fm, een hele handige website voor het bijhouden ervan. Deze site is echt heel handig omdat je ook meteen informatie over de artiest en het nummer kunt opzoeken. Ook raadt hij nieuwe muziek voor je aan, op basis van wat je al hebt beluisterd.

5. B.o.B. (251 keer)
Ik denk dat mensen dit niet zo snel van mij zouden verwachten, maar B.o.B. is echt een van mijn favorieten! Het is een kruising tussen rap en zang en ik wordt er lekker vrolijk van. Mijn favorieten zijn Lovelier than You, Ghost in the Machine, Don’t let me Fall en Airplanes Part 2. Die laatste kennen jullie denk ik wel!


4. Rihanna (260 keer)
Ik ga naar haar concert en dan scheelt het niet veel of ze staat op de vijfde plek! Dit komt vooral omdat ik haar oude albums niet meer heb, anders was het vast veel meer geweest. Toch vind ik een groot deel van haar muziek nog steeds erg goed. Mijn favorieten van haar nieuwe album (Loud) zijn California King Bed, Fading en Man Down.

3. Adele (393 keer)
Adele staat vergeleken met hoe lang haar nieuwe album in mijn iTunes staat, heel erg hoog! Ik vind haar echt een hele goede zangeres met een prachtige stem. 21 vind ik wel veel beter dan 19, omdat de liedjes veel krachtiger zijn. Mijn favorieten zijn Someone Like You, Set Fire to the Rain en One and Only.

2. Taylor Swift (408 keer)
Ik hou van de muziek van Taylor Swift, zo lekker vrolijk! De laatste tijd heb ik toch meer zin in vrolijke muziek en daarom heeft ze Adele pas weer ingehaald. Mijn favorieten zijn Enchanted, Long Live en Ours.

1. OneRepublic (865 keer)
Waar mijn liefde voor de muziek van OneRepublic vandaan komt? Geen idee! Ooit luisterde ik naar Apologize voor het slapen en ik kon wel wat meer rustige muziek gebruiken, dus besloot ik het nieuwe album te downloaden. Ik denk dat het een half jaar in mijn iTunes heeft gestaan voordat ik er echt vaak naar begon te luisteren, maar nu luister ik het echt al een hele tijd! Mijn favorieten zijn Passenger, Mercy, Say, Goodbye Apathy, Secrets, Good Life en Marchin On. Oh, en ook wel een beetje Apologize omdat het daar mee begonnen is.

Dit waren ze dus! Ik heb niet zo’n uitgebreide muzieksmaak, het is niet zo dat ik heel snel iets leuk vind.  Op nummer 6 staat Katy Perry (geen idee waarom, ik vind haar muziek niet echt goed), op nummer 7 Justin Bieber (ja, echt!) en op nummer 8 Bruno Mars. De laatste tijd luister ik ook veel naar Jessie J en the Script, echt een verband is er dus niet.

Wat zijn jouw favoriete en meest afgespeelde artiesten?
Alle foto’s komen van Last.fm