Pagina's

Does a picture say more than a thousand words?

fotocameradump1
Foto’s vind ik heel belangrijk aan een blog. Natuurlijk hoeven ze niet prachtig te zijn (dat zijn die van mij ook niet altijd) maar ik wil het onderwerp waar het om gaat wel goed kunnen zien. Foto’s die goed in proportie zijn, dus niet vierkant vergroot waardoor het onderwerp uitgerekt is, en groter dan 300 keer 300 pixels vind ik ook wel mooier staan. Als een blog dat niet heeft, is er best een grote kans dat ik snel weg ben.

Er zijn ook mensen die de foto’s iets te belangrijk vinden. Als ik door de comments van andere blogs (en soms ook die van mezelf) ga, worden er allerlei dingen gevraagd die duidelijk in het artikel vermeld zijn. Of reacties als ‘klinkt er fijn!’ terwijl de blogster toch echt niet veel positiefs over een product te melden heeft.

Ik lees bijna alles. Als ik iets niet (helemaal) lees laat ik vaak geen comment achter, en als ik het doe ga ik er zeker geen vragen in stellen. Ik denk dat ik dit vooral doe omdat ik een beginnende blogger ben en graag nog verder wil groeien. En ik denk niet dat mijn reputatie groeit als ik overal reacties achter ga laten die een beetje overbodig zijn.  Als een artikel heel lang is en het onderwerp spreekt me aan lees ik het. Dan zijn mooie foto’s natuurlijk wel fijn als afwisseling, maar die tekst staat er toch ook niet voor niets?

Wat doe jij? Lees jij het artikel zorgvuldig door voordat je iets vraagt? Lees je lange artikels überhaupt wel, lees je ze globaal door, bekijk je alleen de foto’s, of klik je het meteen weg? En laat je een reactie achter als je het maar half bekijkt of denk je net als ik ‘laat maar’?