Pagina's

Day 5 - your favourite character of any book you have read


Dit is echt de allermoeilijkste vraag van deze challenge! Ik heb er echt lang over na moeten denken maar tot nu toe is mijn favoriete personage Mariam uit Duizend Schitterende Zonnen. Er is nog wel een andere, maar die komt nog in een ander artikel en ik vond het niet leuk om over twee keer over hetzelfde boek te schrijven.

Goed, Mariam is dus mijn favoriete personage. Ik wil niet te veel over het boek verklappen omdat ik gewoon echt vind dat je het zelf moet lezen, maar ik vind haar heel sterk. Ze leeft in een tijd waar vrouwen op gegeven moment bijna geen rechten meer hebben, en toch staat ze voor zichzelf op. Ook daarvoor, toen ze nog een kind was. Ze komt op voor zichzelf, behalve die ene keer toen ze eigenlijk geen keuze had. Het resultaat hiervan is niet bepaald goed maar toch vind ik het heel goed van haar! Ik kon me inleven in haar situatie ook al had ik nog nooit iets meegemaakt wat ook maar iets op haar leven leek.

Nu klinkt het wel een beetje alsof ik haar persoonlijk ken, terwijl het gewoon een boekpersonage is! Tsja, dat verklaart dus waarom ze een van mijn favoriete personages ooit is! Wat is jouw favoriete persoon uit een boek?