Pagina's

Ik ga op vakantie! + book challenge


Het is eindelijk zover: ik ga op vakantie! Deze vakantie gaan we maar liefst 5 Europese landen bezoeken: Duitsland Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Italië.

Onze vakantie begint in een hotel Zuid-Duitsland. Dit is onze tussen overnachting, zodat we niet aan een stuk door hoeven te rijden. Daarna gaan we een midweek naar Oostenrijk in een Landal-appartement. Eigenlijk is het een beetje tegen onze principes om in de zomervakantie naar een huisjespark te gaan maar dit was wel de beste oplossing! We hebben familie in Slovenië wonen en omdat we ze niet heel vaak zien vonden we het wel leuk om daar tussendoor even langs te gaan. Daar blijven we dus ook een nachtje slapen.

De volgende dag rijden we door naar Kroatië! Dit is het enige land van deze vakantie waar ik nog nooit eerder ben geweest. We zitten daar in een kustplaats op een schiereiland, vlakbij het strand dus. We zitten hier op een camping in een stacaravan. Eerst leek me dat echt verschrikkelijk, maar ik heb ook bijna drie weken in een camper overleefd dus het zal vast wel meevallen. Als laatste gaan we nog een weekje naar Noord-Italië, weer op een camping, in een huurtent. Hier blijven we ook een week en dan gaan we weer naar huis!

Ik heb heel veel zin om eventjes weg te gaan, nieuwe plekken te bezoeken en mooie foto's te maken. Wat ik moet verwachten weet ik nog niet precies, zo'n soort vakantie hebben we eigenlijk nog nooit gedaan. Voor de thuisblijvers of mensen die al weg zijn geweest komen er elke week 5 blogposts online! Omdat het toch heel veel werk is heb ik naast een aantal gewone artikelen ook een challenge uitgekozen over mijn favoriete onderwerp: boeken! Het was een '10 book challenge', maar ik heb hem iets aangepast. Elke week zullen er twee online komen.


1.      Favorite book. Explain why you like it
2.      Worst book you have read. Explain why is the worst
3.      A book you are willing to read, why
4.     Your Favorite character of any book
5.      Which book you want-need to be made into a movie
6.      Have you read harry Potter/Twilight? Did you like it? Yes, no why?
7.      Your favourite quotes of any of the books you have read
8.      A book you recomend? Why?
Als ik thuis ben komt er natuurlijk een verslagje online, en een uitgebreider verslag per dag zal wel op mijn Project 365 blog verschijnen! Ik wens jullie allemaal nog een fijne vakantie toe!