Pagina's

My 5 favourite cities



Ik hou van reizen, en dan vooral van steden. Ik heb nog maar in twee verschillende continenten (Europa en Noord-Amerika) steden bezocht, maar het liefst wil ik er nog veel meer bezoeken en nog veel meer verschillende sferen proeven. Ik vrees dat ik de komende paar jaar nog een beetje vast zit aan de plekken waar mijn ouders me mee naartoe slepen (dit lijkt wel heel erg op de introductie van zondag, haha) maar ooit. Bovendien zijn die plekken nog niet eens zo gek! Er zijn 5 steden die er voor mij wel echt uitsprongen, dus het is tijd voor een lijstje!


5. Venetië
Dit is natuurlijk niet echt een stad, maar het is hier wel heel mooi en speciaal. Ik ben hier in de herfstvakantie geweest, toen het gelukkig niet vreselijk druk was. Alle bruggen, duiven en kraampjes waar ze maskers in alle maten en kleuren verkopen maken Venetië heel erg sfeervol!


4. Las Vegas
Dit is een verhaal apart. Zo toeristisch als je het maar wilt hebben, 100 % nep en zeker niet mooi. Bovendien is het er 's zomers om 10 uur 's avonds nog 43 graden. Toch moet je hier een keer in je leven heen. Natuurlijk bij voorkeur als je 21 bent, maar als veertienjarige vond ik het ook heel leuk. Waar vindt je anders een camperpark dat voor 99 procent bestaat uit beton, en een hotel met compleet pretpark erin, Venetië, Parijs én New York op loopafstand en ieder half uur een vulkaanuitbarsting? Bovendien is er een M&M en Coca Cola store en schijnt het een shopheaven te zijn. Dat heb ik helaas wel gemist, reden genoeg om nog een keertje terug te gaan! Niet dat ik er elk jaar naartoe hoef hoor...

3. Los Angeles
Misschien had je wel verwacht dat ik deze op nummer 1 zou zetten, maar daarvoor heeft deze stad een iets te hoog showbizzgehalte. Verder is dit echt een hele leuke tropische stad en het is super leuk om de bekende Hollywood letter en Walk of Fame eens in het echt te zien!

2. Londen
Londen is een mooie en gezellige stad, niet al te ver weg, en het heeft een metro! Ik hou van metro's, ook al wordt ik er wel heel erg duizelig van. Hier ben ik al twee keer met school geweest en ik wil er zeker nog een keer heen om nog meer van deze stad te kunnen zien!

1. San Francisco 
Ik hou van lekker weer. Toen ik er was, stond de thermometer om 13 graden. Tsja, door een stad lopen met zo'n oversized toeristentrui heeft ook wel wat. San Francisco is echt een mooie stad, met de Victoriaanse huizen en steile straten. Het was er ook echt gezellig en op een of andere manier echt een goed decor voor winterfilms. Ik hou van de Cable Cars daar, een soort tram maar dan wordt hij door een paar mannen met de hand bestuurd. Chinatown is ook heel leuk en, ook belangrijk natuurlijk, er zijn heel veel leuke winkels!

Verder ben ik onder andere naar Berlijn, Parijs en Praag geweest, maar Berlijn vond ik mwah, Praag herinner ik me niet zo goed meer en in Parijs ben ik te kort geweest om er een duidelijke mening over te vormen. Deze vakantie ga ik waarschijnlijk ook nog een keertje naar Milaan, waar ik ook wel benieuwd naar ben!

Wat zijn jouw favoriete steden?