Pagina's

Mijn favoriete coverartiesten

Orginele muziek luisteren op Youtube doe ik eigenlijk nooit. Soms luister ik een liedje een paar keer, of een paar nummers van een bepaalde artiest, en dan download ik het album om in mijn iTunes te zetten.



Boyce Avenue maakt muziek waar ik op een of andere manier rustig van wordt. Ik vind het fijn om deze muziek onder het leren te luisteren, of als ik geen zin heb in hele drukke muziek. De covers die ze maken zijn meestal rustiger dan het origineel waardoor ze toch weer anders klinken. Hun eigen nummers vind ik vaak wat minder.



Tiffany Alvord heeft een hele vrolijke stem en ze kijkt ook bijna altijd blij in har filmpjes. Vooral sinds de zomer is begonnen ben ik extra vaak naar haar gaan luisteren!



Megan Nicole heb ik pas geleden ontdekt, via een video die ze samen met Tiffany opnam. Ze heeft een hele fijne stem om naar te luisteren en ze covert ook veel nummers die ik ken. Het voelt altijd een beetje raar om covers te luisteren van nummers die ik verder nog nooit gehoord heb, dus dat vind ik ook wel belangrijk.



En als laatste: Sam Tsui! Hij heeft geen eigen kanaal maar maakt vaak nummers met Kurt Hugo Schneider. Hij zingt vooral vrolijke nummers maar ook zijn cover van Jar Of Hearts, wat ongeveer het tegenovergestelde is, vind ik erg mooi!

Ik ben nog wel op een paar anderen geabonneerd, waaronder Christina en Jason. Maar deze hierboven blijven toch wel mijn echte favorieten! Heb jij een favoriete coverartiest of ben je meer van de originele nummers?