Pagina's

Vakantieverslag zomer 2011

Jullie weten inmiddels wel dat ik de afgelopen drie weken op vakantie ben geweest naar maar liefst zeven landen, waarvan ik er in vijf ook echt overnacht heb. Vandaag is het tijd voor een verslagje met lekker veel foto’s! Uitgebreide beschrijvingen per dag kun je binnenkort op mijn P365 blog vinden!

Week 1: Duitsland, Oostenrijk en Slovenië

P1180848
Uitzicht
P1180875
Zondag vertrokken we naar ons hotel in Duitsland, ergens afgelegen in het Zwarte Woud. Het zag er beneden nogal ouderwets uit maar gelukkig waren de kamers wel heel modern. De volgende dag gingen we verder naar ons Landal appartement. Dat was heel luxe, we hadden prachtig uitzicht en er zat zelfs een afwasmachine in! De plek waar we zaten was echt een wintersportgebied maar voor de zomer was het ook prima!

Het weer was deze week wel iets minder. Dinsdag was het nog mooi en hebben we een prachtige wandeling gemaakt naar een riviertje. Het eerste stuk was heel steil naar beneden maar dat was het wel waard! Woensdag gingen we naar Liechtenstein. Daar gingen we vooral heen om het een keertje gezien te hebben want veel te beleven is er niet. Donderdag zijn we met een kabelbaan een berg op gegaan waar het heel koud was, dus ik heb chocolademelk gedronken in de ‘zomer’, haha. Daarna zijn we met een gondelbaan het laatste stuk naar beneden gegaan. Ik ging  zo’n 30 kilometer per uur langzamer dan mijn  broertje en ouders maar het was alsnog heel leuk!

Vrijdag gingen we door naar Slovenië. We hadden het navigatiesysteem ingesteld op de korte route in plaats van de snelle, waardoor we verschrikkelijk lang onderweg waren. Uiteindelijk kwamen we aan het eind van de middag aan. Mijn oom, tante en nichtjes wonen daar en het was heel leuk om ze weer eens te zien! Zaterdagochtend gingen we naar de grotten maar die vond ik niet zo spectaculair. Het waren een paar gangen die mensen in de Tweede Wereldoorlog gebruikten.. Een paar jaar geleden zijn we naar andere grotten geweest die veel bijzonderder waren. Na de lunch was het tijd om naar Kroatië te vertrekken.

Week 2: Kroatië

P1180952
Adriatische zee
P1180992

P1180997

P1190005
Pula
En tussen Slovenië en Kroatië hebben we heel lang in de file gestaan! Dit stuk waar geen snelweg is, is gewoon de snelste weg vanuit West-Europa naar Kroatië en dan was het ook nog eens zaterdag. We zaten trouwens in Istrië, het schiereiland en het is daar verschrikkelijk toeristisch. Uiteindelijk kwamen we net voordat de receptie dicht ging aan en ik schrok best wel van de camping. Die was echt huge, met eigen stranden, drie restaurants, een markt, supermarkt, kraampjes, meerdere zwembaden… De zee was echt prachtig blauw en niet zo koud dus ik heb er heel veel in gezwommen. Over onze stacaravan waren we ook niet zo te spreken. De kamer van mij en mijn broertje was 1 meter 70 bij 2 meter 20 en dan zat er een bed, een stapelbed en een grote kast in. Uiteindelijk werd het een grote bende. Ook hadden we geen warme douche en bijna geen keukenspullen. Nee, ik zal niet zo snel voor een tweede keer in een stacaravan gaan.

We hebben echt niet veel uitgevoerd deze week. We zijn naar twee dorpjes geweest, die bij de camping en nog een ander, en naar de stad Pula. Daar staat een van de drie overgebleven amfitheaters (de andere twee staan in Rome en Verona), heel mooi om te zien! Verder was het veel te heet om veel te doen dus ik heb vooral gezwommen, heel, heel veel ijs gegeten, spelletjes gedaan en gelezen.

Week 3: Italië

P1190053
Zwitserland
P1190060
Lang leven de lantaarnpalen! *not*
P1190088

P1190099
Tuinen


Om van Kroatië naar Italië te komen moet je weer door Slovenië, dus weer in de file. De rest van de rit was ook heel saai en duurde ein-de-loos lang. Ik was wel blij om uit het toeristische Kroatië weg te gaan, maar hier was het wel erg rustig en er waren bijna alleen maar Nederlanders. Deze week hebben we wel wat meer dan de vorige gedaan maar het was nog steeds heel heet. Mijn broertje en ik hebben een paar keer gezwommen in de rivier. We zaten bijna tegen een meer maar daar hebben we niet veel mee gedaan.

Maandag zijn we naar het stadje Locarno in Zwitserland gegaan. Bij Zwitserland denk ik vooral al chalets, sneeuw en bergen maar het was er heel erg luxe en overal stonden palmbomen. Ze waren bezig met het filmfestival maar gelukkig viel het met de drukte wel mee. Woensdag hebben we Milaan bezocht. DInsdag zijn we naar het dorpje bij de camping geweest en daar heb ik twee tijdschriften gekocht. Natuurlijk snap ik er niet veel van maar het is altijd leuk om door te bladeren, en ze waren helemaal niet zo duur. Weer snikheet dus we hebben alleen de dom bezocht en door de winkelstraten gelopen. Het zit daar vol met designer winkels en zelfs de Bershka en H&M worden als hele dure winkels gepresenteerd!

Vrijdagnacht sloeg het weer opeens om, en ‘s ochtends was onze halve tent ondergelopen. Daarom zijn we maar even naar een winkelcentrum gevlucht. Zaterdag zijn we naar het eilandje Isola Bella gegaan waar echt prachtige tuinen waren. Helaas regende het en was mijn camera bijna leeg… Zondagavond kwamen we weer thuis aan.

Ik heb een hele leuke vakantie gehad en gelukkig ook goed weer maar 3 weken op 5 verschillende plaatsen was toch wel erg lang. De laatste paar dagen had ik wel erg veel zin om weer naar huis te gaan.